کد خبر : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 - 18:31
-

مهران مرز خروجی زائرین

  مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه مهران به‌عنوانم مرز خروجی استان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: افراد ثبت نامی می‌توانند برای اعزام با خودروی شخصی یا از طریق مراجعه به شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب منظور شده اقدام به تهیه بلیت اتوبوس کنند و هنگام مراجعه به دفاتر از آن‌ها درباره

  مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه مهران به‌عنوانم مرز خروجی استان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: افراد ثبت نامی می‌توانند برای اعزام با خودروی شخصی یا از طریق مراجعه به شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب منظور شده اقدام به تهیه بلیت اتوبوس کنند و هنگام مراجعه به دفاتر از آن‌ها درباره نحوه حضور در اربعین راهنمایی لازم را دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه بخشی از هزینه‌های سفر اربعین مربوط به اخذ ویزا در کشور عراق است، ابراز داشت: مسئولان پیگیر این موضوع خواهند بود که در روزهای آتی قطعاً رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
دل‌پاک در ادامه تصریح کرد: زائران برای حضور قانون‌مند خود در اربعین حتماً از سامانه سماح باید استفاده کنند و از سوی دیگر با توجه به سرما و برودت هوا پیش‌بینی لازم برای همراه داشتن لباس گرم را مدنظر قرار دهند و از همه مهم‌تر اخذ ویزا و گذرنامه را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

وی بابیان اینکه زائران باید در سفر اربعین کاملاً تابع قانون کشور میزبان باشند، افزود: از هم استانی‌ها تقاضا داریم که بدون گذرنامه و مدارک لازم به هیچ‌وقت اقدام به سفر نکنند زیرا در استان‌های مرزی برای خروج از ایران همه مدارک آن‌ها بررسی می‌شود.

خلیل دل‌پاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، بابیان اینکه تاکنون یک هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه سماح استان سمنان برای مراسم اربعین امسال ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد مدارک یک هزار و ۱۸۵ نفر برای صدور روادید به سفارت عراق ارسال‌شده است.

وی بابیان اینکه سامانه سماح برای فعالیت زائران پیاده‌روی اربعین است، افزود: افرادی که مشتاق به حضور در این مراسم هستند باید با در دست داشتن مدارک لازم به این سامانه یا دفاتر مجاز زیارتی سراسر استان مراجعه کنند تا مراحل ثبت‌نام آن‌ها صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.