کد خبر : 18
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 10:35
-

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان: ایسنا از رویش های فاخر جهاددانشگاهی است/ لزوم رتبه بندی خبرنگاران در کشور

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در ایسنای استان سمنان ضمن تبریک ۲۰ سالگی ایسنا از این رسانه به عنوان یکی از رویش های مایه افتخار جهاددانشگاهی نام برد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در حاشیه بازدید از ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از درخشان

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در ایسنای استان سمنان ضمن تبریک ۲۰ سالگی ایسنا از این رسانه به عنوان یکی از رویش های مایه افتخار جهاددانشگاهی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در حاشیه بازدید از ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی از ایسنا به عنوان یکی از مولودهای قابل افتخار این نهاد انقلابی نام برد و افزود: خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از حرفه ای ترین رسانه های کشور رویکردی تخصصی به حوزه خبر و رسانه داشته است.

وی با تقدیر از پوشش خبری سفر اخیر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید خاطرنشان کرد: رسانه ها و خصوصا ایسنا عملکرد شایسته تقدیری در این سفر داشتند که جای تقدیر دارد.

فضیلت با اشاره به دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی با حضور موفق در عرصه های علمی به سلطه و تمامیت خواهی نظام سلطه در عرصه های علمی و فناوری پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تا پیش از انقلاب نسل جوان ما در حوزه های علمی به خودباوری نرسیده بود گفت: جهاددانشگاهی توانست با فعالیت های علمی و جهادی خود مسیری را پیش روی نسل جوان انقلابی گذاشت که به افتخارات زیادی در حوزه های علمی انجامید.

وی با اشاره به وظایف فرهنگ و ارشاد در حوزه های رسانه ای افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی نه متصدی که متولی حوزه رسانه در کشور است و زسالت عمده آن در این بخش ایجاد بستر و زیرساخت برای فعالیت های رسانه ای است.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اینکه برخی از فرآیند اعطای مجوز مطبوعات و رسانه گلایه هایی از ارشاد دارند گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است که به هر کس که حائز شرایط قانونی است، مجوز لازم را اعطا کند. اگرچه بخش عمده صلاحیت ها در فرآیند فعالیت های رسانه ای مشخص می شود.

وی با اذعان به اینکه ۸۰ درصد احراز صلاحیت ها در مسیر کار و فعالیت عملی در حوزه رسانه مشخص می شود ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس شرایطی که قانون تعیین کرده مجوز را صادر می کند و قانونا نمی تواند در زمینه توانایی افراد و متقاضیان پیش داوری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت رسانه ای را یک رقابت در دنیای امروز خواند و گفت: وزن واقعی رسانه و متقاضیان رسانه در میدان عمل و بعد از دریافت مجوز مشخص می شود.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه وزارت ارشاد به رسانه ها و تشکل های رسانه ای گفت: در همین ارتباط اخیرا وزارت ارشاد بخش زیادی از وظایف خود را به خانه مطبوعات تفویض کرد.

وی رتبه بندی خبرنگاران و رسانه ها را امری ضروری خواند و گفت: معتقدم که باید یک چارچوب مشخص که خبرنگار را از غیرخبرنگار تفکیک کند در کشور به وجود بیاید.

همچنین حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این دیدار با تقدیر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی رسانه های جهاددانشگاهی برای فعالیت و همکاری بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی از بدو تاسیس تا کنون مبدع بسیاری از فعالیت های فرهنگی در سطح کشور بوده است.

وی با اشاره به ۲۰ ساله شدن خبرگزاری ایسنا گفت: ایسنا  در حقیقت آغازگر یک حرکت نوین در فعالیت های رسانه ای کشور بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ایسنا به عنوان نقطه عطفی در فعالیت رسانه ای در ایران نام برد و افزود: ایسنا در این ۲۰ سال با اتکا به ظرفیت های دانشجویی توانسته منشاء خدمات شایانی در کشور باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.