کد خبر : 7786
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 10:54
-

به آتش کشیده شدن دفتر پلیس پورتلند درپی اعتراضات مردم

پلیس آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مردم در پی اعتراضاتی که در شهر پورتلند آمریکا داشتند دفتر انجمن پلیس را به آتش کشیدند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛پلیس پورتلند با اعلام این بیانیه اعلام کرد که این واقعه حدود ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه تعدادی از معترضان وارد دفتر انجمن پلیس پورتلند

پلیس آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مردم در پی اعتراضاتی که در شهر پورتلند آمریکا داشتند دفتر انجمن پلیس را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛پلیس پورتلند با اعلام این بیانیه اعلام کرد که این واقعه حدود ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه تعدادی از معترضان وارد دفتر انجمن پلیس پورتلند شدند و ظرف مدت چند دقیقه این مکان را به آتش کشیدند.

پلیس پورتلند اوضاع و شرایط حاکم در این شهر را آشوب و ناآرامی توصیف کرده است و گفته است که تعدادی از معترضان را بازداشت کرده و توانسته است آتش سوزی را مهار کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این دستور استقرار نیروهای فدرال در شهر پورتلند را صادر کرده و این اقدام وی موجب انتقادات گسترده‌ای شده است، با انتشار توئیتی نوشت: ما می‌خواهیم به پورتلند کمک کنیم نه اینکه به آن آسیب بزنیم.

اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا که طی هفته‌های اخیر ادامه داشته، روز شنبه در اطراف ساختمان‌های دولتی برگزار شده است.

این اعتراضات در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه و وحشیگری پلیس آمریکا بوده است، آن هم با گذشت ۷ هفته از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست. البته اعتراضات اخیر پورتلند در مخالفت با بازداشت تظاهرات کنندگان توسط ماموران پلیس طی روزهای اخیر نیز بوده است.

گرچه اعتراضات در برخی شهرهای آمریکا کاهش یافته ولی تظاهرات گسترده در پورتلند همچنان ادامه دارد. دولت ترامپ به بهانه محافظت از ساختمان‌های دولتی دستور استقرار ماموران فدرال در این شهر را صادر کرده است.

خبرنگار-محمد پورتقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.