کد خبر : 122
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 بهمن 1397 - 17:19
-

۴۸طرح اب وفاضلاب شهری به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از افتتاح وکلنگ زنی ۴۸ طرح این شرکت که همزمان با دهه مبارک فجربرگزار می شود خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی آبفای استان سمنان، دکتر محمد طاهری در نشست خبری که با حضور معاونین و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد گفت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از افتتاح وکلنگ زنی ۴۸ طرح این شرکت که همزمان با دهه مبارک فجربرگزار می شود خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی آبفای استان سمنان، دکتر محمد طاهری در نشست خبری که با حضور معاونین و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد گفت: طرح آبرسانی شهری در استان سمنان با اعتبار ۲۲۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی بیان کرد: هشت طرح آبرسانی در سطح استان نیز با اعتبار در نظرگرفته شده ۲۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی می‌شود.
طاهری با اشاره به اینکه ۶ طرح استانی همزمان با چهل سالگی انقلاب بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: سه طرح در میامی، ۶ طرح در دامغان، سه طرح در گرمسار، چهار طرح در مهدیشهر، سه طرح در آرادان، شش طرح در شاهرود، شش طرح در سمنان و سه طرح در سرخه دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی در دهه فجر، خاطرنشان کرد: توسعه بیش از چهار هزار کیلومتر شبکه فاضلاب، توسعه شبکه آب شرب، سه هزار و ۱۰۰ نصب انشعاب آب، یک هزار و ۶۰۰ نصب انشعاب فاضلاب، یک هزار و ۹۶۰ تعویض کنتورهای خراب و تهیه و نصب شیرهای فشارشکن با عملکرد هوشمند از جمله طرح‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.طاهری خاطرنشان کرد: سه طرح در شاهرود، ۲ طرح در سمنان، ۲ طرح در گرمسار و یک طرح در سرخه در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان یادآور شد: حفر و تجهیز و جابجایی پنج حلقه چاه و اجرای سه کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی شاهرود، بازسازی و ارتقای تصفیه خانه آب گرمسار و مطالعات فاضلاب شهر سرخه با تامین اعتبارات استانی و ملی بخشی از مهمترین طرح‌های کلنگ زنی در دهه فجر امسال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان عمق متوسط چاه‌های آب شرب این استان در دهه ۸۰ را ۱۵۰ متر اعلام کرد و گفت: این عمق در دهه ۹۰به ۲۵۰ متر رسیده و در چاه‌هایی که اخیرا در سمنان، شاهرود و یا مناطق غرب گرمسار حفاری کردیم عمق دسترسی به آب از ۳۰۰ متر هم فراتر رفته است.

طاهری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ چاه آب شرب در سطح استان وجود دارد که تقریبا ۱۲۰ حلقه آن در مدار قرار دارد.
وی از کاهش منابع آبی در این استان خبر داد و افزود: عمده منابع تامین آب در این استان چاه‌ها هستند و چاه‌ها حدودا ۷۰ درصد منابع آبی مورد نیاز شرب استان را تامین می‌کنند.

مدیرعامل آبفای شهری استان از وجود دو منبع آبی مهم سطحی در بخش شرب این استان خبر داد و گفت: این دو منبع شامل سدشاهچراغی در دامغان و رودخانه حبله‌رود در گرمسار است. ضمن اینکه علاوه بر این بخشی از نیاز آبی استان از طریق قنوات و چشمه‌ها تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه آبدهی چشمه روزیه به عنوان یکی از منابع عمده تامین آب سمنان از ۴۵۰ لیتر برثانیه سال قبل تابستان امسال به ۲۷۰ لیتربرثانیه و در حال حاضر به ۱۹۰ لیتر برثانیه رسیده گفت: قنات گل‌رودبار هم از ۲۷۰ لیتر برثانیه سال قبل در تابستان به ۲۱۰ لیتر برثانیه و اخیرا به کمتر از ۱۸۰ لیتر برثانیه رسیده و یا قنات شاهرود از ۲۴۰ لیتر برثانیه امسال به ۱۲۰ لیتر برثانیه رسیده است. ضمن اینکه تولیدی ما از منابع آب سطحی در سدشهید شاهچراغی و حبله رود نیز کاهش چشمگیر داشته است.
طاهری با اشاره به مصرف سالانه آب شرب در این استان اضافه کرد: در استان سمنان سالانه ۶۱ میلیون مترمکعب آب از منابع تولید وارد مدار مصرف می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌ها در سال جاری گفت: تا روز گذشته میزان بارندگی‌ها در سال آبی جاری به ۵۵ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تنها ۱۵.۳ میلی‌متر رسیده که نشان از افزایش حدودا ۲۶۰ درصدی بارش‌ها دارد.

وی با اشاره به افزایش ۳۸.۳درصدی بارندگی‌ها در درازمدت ادامه داد: با وجود این افزایش‌ها هنوز در منابع آبی استان اثراث ملموسی احساس نمی‌شود.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.