کد خبر : 9048
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 - 21:59
-

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم “محمدحسین حمزه” در مسجد عابدینیه سمنان

همزمان با هفته دفاع مقدس و در سیزدهمین هفته از اجرای برنامه ملی سه شنبه های تکریم، خانواده شهید مدافع حرم “محمدحسین حمزه” سه شنبه شب در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تجلیل شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،این مراسم با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهگ و ارشاد

همزمان با هفته دفاع مقدس و در سیزدهمین هفته از اجرای برنامه ملی سه شنبه های تکریم، خانواده شهید مدافع حرم “محمدحسین حمزه” سه شنبه شب در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،این مراسم با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی، حجت الا سلام فریدون مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از روحانیون و مسوولان فرهنگی به همراه نمازگزاران در مسجد عابدینیه سمتان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که همراه با سخنرانی بود با بیان خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شهید حمزه از صبر و بردباری خانواده این شهید بزرگوار قدردانی شد.

محمد حسین حمزه در ۱۵ اسفند ۱۳۶۵ مصادف با پنج رجب ۱۴۰۷ هجری قمری چشم به جهان گشود. محمدحسین در شرایطی به دنیا آمد که دو دایی شهید و یک عموی اسیر در دست بعثیان خاطراتش را رقم می زد.

پدرش پاسدار، رزمنده و جانباز؛ مادرش، خواهر دو شهید که همین امر باعث شد تا همراه با فرهنگ ایثار و شهادت رشد کند. مراحل تحصیل را تا دیپلم به پایان رسانید سپس به کسوت لباس سبز قامتان پرافتخار سپاه درآمد.

شهید محمدحسین علاقه شدیدی به مسائل نظامی داشت؛ آخرین مدل سلاح های سبک و سنگین دنیا را از اینترنت دریافت می کرد و با مهندسی معکوس با پیچیدگی آنها آشنا می شد و در صورت ضرورت در بسیج و تداوم آموزش سپاه تدریس می کرد؛ کم کم شایستگی خودش را نشان داد تا لیاقت استادی آموزش سلاح های پیشرفته و به روز را دریافت کرد.

در میادین مختلف و مراسم و یادبودها حاضر بود؛ در یادواره شهدا، عضو فعال و مبتکر؛ در یادمانهای دفاع مقدس، در مراسم اعتکاف در ساخت و ساز مسجد و حسینیه و … خلاصه هرجا که احساس می کرد آنجا را با حضورش پر می کرد؛ چه مسائل نظامی، چه فرهنگی یا اجتماعی و عبادی و خانوادگی و …

در سال ۱۳۸۶ با خانواده ای مذهبی و پاسدار از نسل سادات شهرستان طالقان، روستای اورازان ازدواج کرد. دو عموی همسرش بنام های سید حسن و حسین میرنوراللهی به شهادت رسیده بودند. حاصل این ازدواج دو فرزند به نامهای محمدمحسن و زینب است؛ و یک مسافر در راه که دیگر چهره پدر را ندید.

محمدحسین عاشق ولایت بود؛ حضور همیشگی چفیه بر دوشش نشان از همرنگی با مقام معظم رهبری داشت. با دیدن شرایط خاص سیستان و بلوچستان دوبار به ماموریت داوطلبانه به آن مناطق رفت و سپس برای کمک به مدافعان حرم به سوریه اعزام شد. بار اول در سال ۹۴ به مدت ۳ ماه در سوریه حضور داشت اما در بازگشت به وطن ، بدون همرزم شهیدش، محمد طحان، کاملا در نقطه غیرت و قدرت ادامه راه شهدا قرار گرفت. برای بار دوم هم داوطلبانه، عازم منطقه حلب سوریه شد و مسئولیت فرماندهی گروهان را در خط پدافندی به عهده گرفته بود که سرانجام در صبح پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ مصادف با ۶ رجب (سالروز ایام ولادتش به قمری) ساعت ۸:۳۰ بر اثر اصابت گلوله ۱۰۶ دشمن، به آسمان پرواز کرد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.