کد خبر : 22579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 20:39

بانوی زنجانی با اهدای عضو به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید

بانوی زنجانی با اهدای عضو به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید
کارنامه فردا- مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اهدای عضو یک بانوی این استان سه بیمار زندگی دوباره یافتند.
به گزارش کارنامه فردا،شهریار اماموردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرحومه “مریم نجفلو” ۴۲ ساله به دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده، در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان بستری بود و تلاش‌ها و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان برای نجات وی نتیجه بخش نبود.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده وی، پس از تایید مرگ‌ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای سه عضو بدن شامل کبد و کلیه ها، بیماران نیازمند پیوند عضو از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گفته وی امسال در استان زنجان با اهدای اعضای سه بیمار مرگ مغزی، سه هموطن از مرگ حتمی نجات یافته بود که با این مورد، چهارمین اهدای عضو استان نیز ثبت شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس register.ehda.sbmu.ac.ir جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.