کد خبر : 22536
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 18:39

صیانت از زبان فارسی ازوظایف اصلی دروزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است

صیانت از زبان فارسی ازوظایف اصلی دروزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است
کارنامه فردا-وزیر ارشاد در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی گفت: صیانت از زبان فارسی  ازوظایف اصلی  دروزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است
به گزارش کارنامه فردا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی که در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزوداز همکارانم در دبیرخانه شورای پاسداشت و همه مجموعه‌ها و از آقای حداد عادل که دردمندانه پای مساله ایستاده‌اند تشکر می‌کنم.‌

وی  یادآور شد: صیانت از زبان فارسی را در وزارت خانه جزء وظایف اصلی خود می‌دانم.

اسماعیلی به فرمایشات رهبری در جمع شعرا در پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: با جملاتی که رهبری شروع کردند واقعا زبان فارسی مظلوم واقع می‌شود.

وی گفت: آقای رئیس جمهوری چند بار به من گفتند که به جای تریبون از سخنگاه استفاده می‌کنم و من از همین سخنگاه خواستارم این مساله را به عنوان یک مساله حتمی قرار دهید. اهمیت این مساله از صدور مجوزها بیشتر نباشد کمتر نیست‌.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود  درباره تخلف از قانون در موضوع پاسداشت زبان فارسی، افزود: متاسفانه گاهی اوقات قانون را به مسأله‌ای اخلاقی تقلیل می‌دهیم و صد تاسف در حوزه قوانین زبان فارسی به این مسأله مبتلا شدیم.

اسماعیلی ادامه داد: قانون، قانون است و به عنوان مسئول موظف هستیم اجرای قانون را دنبال کنیم. در جلسه گزارشی دادند مبنی بر اینکه فلان مجتمع ها اعلام کردند اسامی بیگانه را تغییر نمی دهند و به قانون احترام نمی گذارند. همانطور که دربرابر تخلف از ارزش ها و هنجارها کوتاه نمی‌آییم، تخلف از زبان فارسی که در چند ماه اخیر مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت و قانون هم دارد نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: به دبیرخانه تکلیف کردم اقدامات قضایی در مورد مجموعه‌هایی که چنین سرکشی‌ای را انجام می‌دهند در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.