کد خبر : 21624
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 - 17:13
-

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه دامغان تایید شد

کارنامه فردا -صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان سمنان پیش از این تایید شده بود و صحت انتخابات در حوزه انتخابیه دامغان نیز به تایید شورای نگهبان رسید. 

به گزارش کارنامه فردا ،سیدهادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که در ادامه روند بررسی صحت انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه استان‌های سراسر کشور، صحت انتخابات در دامغان، تنها حوزه انتخابیه باقیمانده در استان سمنان نیز تایید شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: صحت انتخابات در سه‌ حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، و گرمسار و آرادان تایید شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی عربی بیان کرده بود که صحت انتخابات در حوزه انتخابیه دامغان نیز در دست بررسی است و طی روزهای آینده اعلام شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان ۴۷ و ۶ دهم درصد از شهروندان دارای شرایط رای دادن این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

بر اساس اعلام احمد ریواده رییس ستاد انتخابات استان سمنان، مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی ۴۷ و ۲ دهم درصد بود و در این دوره مشارکت مردم استان در انتخابات چهار دهم درصد افزایش داشت. طبق گزارش‌ها ۲ نماینده مربوط به حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، و دامغان با رای مردم برای بار دوم به مجلس راه یافتند و در حوزه‌های انتخابیه شاهرود و میامی، و گرمسار و آرادان چهره های جدید با رای مردم به عنوان نماینده انتخاب شدند.

«عباس گلرو» با کسب ۲۹ هزار و ۴۵۵ رای از مجموع ۶۴ هزار و ۶۲۰ رای نماینده منتخب مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه شد. سومین نماینده در تاریخ انقلاب اسلامی از این حوزه انتخابیه است که مردم برای دور دوم به او رای اعتماد دادند.

«احمد عجم» با کسب ۳۵ هزار و ۸۴۵ رای از مجموع ۹۲ هزار و ۵۹۵ آرای صحیح، منتخب مردم شاهرود و میامی معرفی شد.

«یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رای از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رای ماخوذه، منتخب مردم حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان معرفی شد.

استان سمنان در بهارستان چهار کرسی مربوط به حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، دامغان، و گرمسار و آرادان دارد و فرآیند رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ با شکوه حضور اقشار مردم در شعبه‌های اخذ رای در شهر و روستا آغاز و فرایند رای گیری تا ساعت ۲۴ تمدیدشد.

منبع – ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.