کد خبر : 21465
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 9:19
-

صنعت فرآلیازهااز صنایع پایه ای کشوروتکمیل کننده زنجیره فولاد است

کارنامه فردا -مدیر شرکت ترانسفورماتور کوره آریا صنعت فرآلیازها را از صنایع پایه ای کشور و تکمیل کننده زنجیره فولاد معرفی کرد.

به گزارش کارنامه فردا ،گرزین، صنعت فرآلیازها را از صنایع پایه ای کشور و تکمیل کننده زنجیره فولاد معرفی کرد و افزود: با ساخت این ترانسفورماتورها، این نوع ترانس ها که از تکنولوژی خاصی برخوردار است داخلی سازی شده و موجب قطع وابستکی به خارج شده است.
وی مشخصات این ترانسفورماتورها را دارای توان ۵۰ مگاولت آمپر ۱۲۶ کیلو آمپر بیان کرد و و آن را از نیازهای اساسی صنایع فروآلیاژها و فروسلیس ها دانست.
گرزین، ظرفیت این شرکت را تولید سالانه ۸۵ دستگاه ذکر کرد و گفت: نیاز کشور به تولید سالانه ۵۰ دستگاه ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق است و مازاد ظرفیت قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را دارد.

مدیرعامل شرکت آریا ترانسفو از رونمایی ترانسفورماتور کوره قوس مستقرق شرکت فروآلیاژ ماد خبر داد و گفت: این ترانسفورماتور با طراحی متخصصان داخلی ساخته و باعث قطع وابستگی به واردات آن از خارج شده است. ؛

وی گفت: با طراحی و ساخت این نوع ترانسفورماتور برای اولین بار در داخل سالانه از خروج پنج میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.
مدیر شرکت ترانسفورماتور کوره آریا با اشاره به بهره برداری از این شرکت در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: این شرکت با هدف طراحی، ساخت، نصب و تست انواع ترانسفورماتورهای قوس مستغرق که از خارج وارد می شد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آریا ترانسفرماتور در این نشست همچنین از تولید سیم بافته برای اولین‌بار در کشور در آریاترانسفورماتور شهمیرزاد خبر داد و گفت: این واحد تا پیش از این سالانه به واردات ۴۰ میلیون دلار سیم بافته نیاز داشته که با تولید این محصول نه تنها نیاز استان سمنان به سیم بافته در همین واحد تولید و تامین می‌شود، بلکه بخش مهمی از نیاز کشور نیز تولید خواهد شد.

وی گفت: کاهش قیمت تمام‌شده، کوتاه شدن زمان تامین مواد اولیه، کاهش نیاز به سرمایه در گردش و… از مزیت‌های تولید این محصول جدید است.

معماری با بیان این‌که فرآیند تولید سیم بافته در شهمیرزاد از اول زمستان آغاز شده، ادامه داد: در حال حاضر توان تولید سالانه دو هزار تن سیم بافته در استان سمنان ایجاد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.