کد خبر : 17487
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 16:21
-

۱۱ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان درگیر دیابت هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری‌های غیرواگیر و شایع در جامعه ایرانی است، گفت: ۱۱ درصد جمعیت زیر پوشش این دانشگاه دچار بیماری دیابت هستند.

به گزارش کارنامه فردا،سعید کساییان افزود : اضافه وزن و چاقی، شایع‌ترین عامل ابتلا به بیماری دیابت است که برنامه غذایی نامناسب و کم‌تحرکی در آن تاثیر زیادی دارد.
وی اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و مصرف زیاد شیرینی، چربی، غذاهای فوری (فست فود) و کربوهیدرات ها در گسترش اضافه وزن و چاقی در بین افراد تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: هرچه سن افراد کمتر باشد و به اضافه وزن و چاقی مبتلا باشند، عواقب بدتری مانند دیابت و فشار خون در انتظار آنها است.
کساییان تصریح کرد: انجام ندادن به موقع آزمایش‌های دوره‌ای(چکاب) به ویژه با گذر از سن ۴۰ سالگی، استعمال دخانیات و افزایش فشار خون، از دیگر عوامل شیوع دیابت است.
وی با اشاره به اینکه انجام آزمایشات دوره‌ای و شناسایی علایم ابتلا به دیابت از راه‌های تشخیص این بیماری است، گفت: علایمی مانند تعریق زیاد، لاغرشدن، پرنوشی و پرادراری، از علائم شاخص ابتلا به دیابت است که این افراد باید آزمایش دوره‌ای انجام دهند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: بیماری دیابت قابل درمان نیست به عبارتی نمی توان آن را مداوای کامل کرد و به همین دلیل مردم باید با اقدامات مناسب، مراقب باشند تا دچار این بیماری نشود.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.