کد خبر : 17029
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 14:29
-

جامعه ایثارگری مازندران ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران از پرداخت ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا،سعید کهنسال  افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق شاهد به صورت قرض‌الحسنه به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر از جامعه ایثارگری مازندران پرداخت شده است.

وی تسهیل در ارایه خدمات بانکی به جامعه معزز ایثارگری را از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران عنوان کرد و گفت که تسهیلات قرض الحسنه از محل صندوق شاهد بر اساس اولویت و در قالب قوانین و مقررات این صندوق به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مازندران پرداخت می شود.
وی شمار اعضای صندوق شاهد در مازندران را ۱۷ هزار و ۳۱ نفر از جامعه ایثارگری مازندران اعلام کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مازندران در  ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خاطرنشان کرد: با هدف رفع مشکلات جامعه ایثارگری مازندران و در صورت تامین اعتبار مناسب، تلاش می‌شود در ۶ ماه دوم امسال از محل صندوق شاهد، به تعداد بیشری از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان تسهیلات قرض الحسنه‌ای پرداخت شود. 

کهنسال در ادامه شمار گلزارهای شهدا در این استان را یکهزار و ۵۸۷ گلزار شامل ۱۰ هزار و ۲۲۲ مزار عنوان کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته، ۲۹ درصد گلزار شهدای این استان نیازمند ساماندهی و بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ درصد گلزار شهدای  مازندران ساماندهی شد و کار ساماندهی بقیه گلزارها نیز با میانگین پیشرفت فیزییکی حدود ۷۶ درصد در حال انجام است، اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح ها را ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به این استان در نظر گرفته شد که تا اواسط مردادماه امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای به این امر اختصاص یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.