کد خبر : 11019
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 18:04
-

کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه‌گذار بخش خصوصی شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان از تحویل کاروانسرای تاریخی میاندشت با هدف احیاء، مرمت و بهره‌برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی جمال گفت: مجموعه کاروانسرای میاندشت، بزرگترین مجموعه کاروانسرایی ایران شامل سه کاروانسرا است که یکی از آن‌ها مربوط به دوره صفوی و دو

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان از تحویل کاروانسرای تاریخی میاندشت با هدف احیاء، مرمت و بهره‌برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی جمال گفت: مجموعه کاروانسرای میاندشت، بزرگترین مجموعه کاروانسرایی ایران شامل سه کاروانسرا است که یکی از آن‌ها مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.
وی افزود: هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردارند و چاپارخانه و تلگراف‌خانه، سه آب انبار  و کبوتر خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است.
جمال گفت: این کاروانسرا پس از برگزاری مزایده توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به شرکت میزبان سرزمین پارس واگذار شد و پس از این شاهد اقدامات مرمتی و حفاظتی و آغاز احیای این کاروانسرای تاریخی خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از احیاء با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این کاروانسرا در ۴۰ کیلومتری شرق میامی در مسیر جاده میامی به مشهد واقع در محور تهران – مشهد قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.