کد خبر : 18385
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 13:43
-

١۶١ مرکز نیکوکاری زیرمجموعه کمیته امداد در استان سمنان فعالیت دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان زیرمجموعه این اداره کل در بخش‌های فرهنگی، اشتغال، زکات و درمان فعالیت دارند.

به گزارش کارنامه فردا،محمدحسین ذوالفقاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع مراکز نیکوکاری، ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در استان مشغول خدمت به نیازمندان است.

وی به فعالیت ۲۰ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی، ۱۶ مرکز اشتغال، ۲۰ مرکز تخصصی زکات و پنج مرکز تخصصی درمانی اشاره و بیان کرد: یک مرکز در حوزه تخصصی ازدواج و ۱۳ مرکز تخصصی دیگر در استان سمنان مشغول خدمت به نیازمندان است.

وی با اشاره به آغاز به کار مرکز نیکوکاری احسان شهرستان شاهرود همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) گفت: با آغاز به کار این مرکز، تعداد مراکز نیکوکاری شهرستان شاهرود به ۳۴ مرکز رسید.

ذوالفقاری با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، افزود: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین فقرا و خیران، اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند، ابراز داشت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.