کد خبر : 795
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 12:19
-

راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت

وزیر بهداشت ودرمان گفت : راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها به بعد عملیاتی تبدیل شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،وزیر بهداشت و درمان  در آئین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس جمهور، ایستاده‌ایم تا از تولید داخلی

وزیر بهداشت ودرمان گفت : راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها به بعد عملیاتی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،وزیر بهداشت و درمان  در آئین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس جمهور، ایستاده‌ایم تا از تولید داخلی در بحث دارو حمایت کنیم، ابراز داشت: وزارت بهداشت، سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهد داد و با غوغا سالاری نیز به دام مخالفان انجام این طرح نخواهد افتاد.

وی  در ادامه تصریح کرد: باید به جای داروی وارداتی با ۱۰ برابر قیمت، با کمک شرکت‌های دانش بنیان، دارویی را با همان کیفیت و باقیمت یک‌دهم به دست مردم برسانیم.

نمکی  ضمن بیان اینکه با صدای رسا می گویم که با هیچ غوغا سالاری به عقب بازنخواهیم گشت، گفت: تغییر رویکردها و سیاست‌ها در بخش دوم طرح سلامت از برنامه‌های راهبردی دیگر وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت و درمان  تنها راه جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی، نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع‌کردن دفترچه‌های کاغذی از دست مردم است، ابراز داشت: تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

نمکی گفت : جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی، از طریق هوشمند سازی نظام سلامت و به کار گماردن انسان‌های سالم در پشت سامانه‌ها است.

وزیر بهداشت ودرمان خاطر نشان کرد:عمده‌ای از طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی شده و تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد، گفت: به این منظور از ابتدای مهرماه، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

وی گفت: متأسفانه ۳۰ درصد از هموطنان ما از فشارخون بالا رنج می‌برند و زمانی متوجه عارضه خود می‌شوند که روانه بیمارستان‌ها شدند، ابراز داشت: در طرح بسیج ملی فشارخون سه میلیون نفر از مبتلایان فشارخون بالا پایش شده و ۱۰ میلیون نفر نیز که در آستانه معضل فشارخون بالابودند شناسایی شدند که سمنان یکی از استان‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.