کد خبر : 7773
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 13:35
-

پیش بینی ۱۷۰۰ ویژه‌برنامه سالگرد دفاع مقدس در سمنان

مدیر‌کل حفظ آثار استان سمنان گفت: ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان ارسال شده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سرهنگ محمدحسن سلامی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان گفت: امسال با توجه

مدیر‌کل حفظ آثار استان سمنان گفت: ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سرهنگ محمدحسن سلامی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان گفت: امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

وی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۱۱ کارگروه فضای مجازی، نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه تخصصی و شاخص تدوین شده است.

سرهنگ سلامی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همچنین خواستار همکاری ظرفیت پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون ۵۹۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه فنی حرفه‌ای با با توجه به دارا بودن اساتید و دانشجویان مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این دیدار با بیان این که دانشگاه نهادی پویا در حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است گفت: همه ما وظیفه داریم که به بهترین شکل ممکن دستاورد‌ها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

وی در خصوص وحدت، همدلی، هم افزایی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس کلید وحدت، همدلی و پیروزی مردم ایران است و ما موظف هستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه و نیز برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط کنیم.

نقدی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی با تمام معادلاتی که در جهان وجود داشت عامل همگرایی و همبستگی بین اقشار مختلف کشور شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در خصوص معرفی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با ۴ هزار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

وی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: در جهت توسعه و ترویج انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت سبز به منظور تامین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به ظرفیت ۱۰ کیلووات احداث شد.

نقدی در ادامه خواستار افزایش ۲۰ درصدی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در ۴ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکیل کارگروه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به منظور ارائه الگو فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.