کد خبر : 6208
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 11:48
-

نهال‌کاری در ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته

رئیس منابع طبیعی میامی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه است، گفت: نهال‌کاری برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ شهرستان در حال اجرا است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمدعلی رضایی با بیان اینکه نهال‌کاری با نهال‌های گلدانی برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی در حال اجرا

رئیس منابع طبیعی میامی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه است، گفت: نهال‌کاری برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمدعلی رضایی با بیان اینکه نهال‌کاری با نهال‌های گلدانی برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی در حال اجرا است، افزود : این عملیات به صورت پیمانی توسط پیمانکار و بااعتباری معادل دو میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط سخت محیطی در مناطق بیابانی، غرس نهال‌های گلدانی در این مناطق امری ضروری است، افزود: اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها در تعدیل و تلطیف آب‌وهوای منطقه مؤثر است، ابراز داشت: از نتایج حاصله از اجرای پروژه‌های نهال‌کاری در مناطق بیابانی می‌توان به تثبیت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا اشاره کرد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: این پروژه در مناطق بیابانی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تهدید اراضی کشاورزی تثبیت شن‌های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تقویت سفره‌های آبی منطقه و همین طور ایجاد منظر زیبا را در پی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.