کد خبر : 5256
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 10:47
-

الگوبرداری شهرداری ها از شهرک بازیافت سمنان

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، منوچهر فخری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به همراه راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان و با حضور ناظم رضوی شهردار سمنان و پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان روز شنبه ۲۳ فروروین ۱۳۹۹ از شهرک بازیافت مدیریت پسماند شهرداری سمنان بازدید

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، منوچهر فخری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به همراه راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان و با حضور ناظم رضوی شهردار سمنان و پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان روز شنبه ۲۳ فروروین ۱۳۹۹ از شهرک بازیافت مدیریت پسماند شهرداری سمنان بازدید کردند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت ساماندهی وضعیت پسماندها در استان گفت: طرح تفکیک از مبدا زباله که با همکاری سازمان مدیریت پسماند و بازیافت شهرداری سمنان از مدتها پیش آغاز شده نقش بسیار موثری در این زمینه داشته است.

وی خواستار همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی استان و شهر سمنان خصوصا صدا و سیما و رسانه ها در امر اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی شد.

راضیه شهاب زباله ها را یک فرصت مناسب جهت اشتغالزایی و یک فعالیت اقتصادی سودآور بر شمرد و اظهار داشت: در صورت ساماندهی و حمایت از اینگونه صنایع با فراهم نمودن زیر ساختهای مناسب و ارائه آموزش های لازم به پیمانکاران و شهروندان در اجرای تفکیک صحیح و اصولی این مواد زائد قابلیت بهره برداری در ادامه بطور مجدد تحقق می یابد و بدین ترتیب زنجیره مدیریت پسماند کامل خواهد شد.

به گفته شهاب با توجه به حجم بسیار بالای سرانه تولید زباله در ایران نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته فعالیتهای فرهنگی و تنویر افکار عمومی با استفاده از تمامی ظرفیتهای رسانه های ارتباط جمعی خصوصا رسانه ملی صدا و سیما، نظامهای آموزشی نظیر مدارس در سطوح مختلف تحصیلی و جلب مشارکت های مردمی و تشویق و ترغیب آنها را از اقدامات موثر در کاهش تولید پسماندها عنوان نمود.

ایشان ضمن قدردانی و تشکر از اقدامات شهرداری سمنان جهت تاسیس شهرک بازیافت پسماند تاکید نمود باید شهرداری‌های کشور بویژه شهرداری های سطح استان از اقدام شهرداری سمنان در ساخت شهرک بازیافت، الگو برداری نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.