کد خبر : 2742
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 11:47
-

اجرای ۶۰هکتار از اراضی ملی درطرح نهالکاری همگانی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در مراسم اجرای طرح نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حفظ پوشش گیاهی وممانعت از حرکت ریز گردها در کانون های فرسایش بادی در منطقه صوفی آباد این شهرستان ۶۰ هکتار از اراضی ملی زیر پوشش عملیات نهالکاری قرار گرفت.  به گزارش پایگاه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در مراسم اجرای طرح نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حفظ پوشش گیاهی وممانعت از حرکت ریز گردها در کانون های فرسایش بادی در منطقه صوفی آباد این شهرستان ۶۰ هکتار از اراضی ملی زیر پوشش عملیات نهالکاری قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حمیدرضا همتی افزود: در طرح ملی نهالکاری مشارکتی با شعار نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز نهال های یکساله تاغ و آتریپلکس غرس گردید و هدف ازکاشت این گونه ها حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها در کانونهای فرسایش بادی منطقه صوفی آباد می باشد .

همتی گفت: این طرح با حضور امام جمعه، فرماندار و بخشدار شهرستان سرخه، فرمانده سپاه ناحیه ، هلال احمر، تشکل جمعیت توسعه پایدار الوا، انجمن صیانت از ذخائر سبز سرخه و تعدادی از روحانیون، همیاران و دوستداران طبیعت انجام شد.

حمیدرضا همتی در ادامه این بازدید درجمع خبرنگاران از اجرای طرح‌های آبخیزداری دردوحوضه آبریز آبگرم و عبدالله آباد خبر داد و گفت: امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان سرخه۲میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

همتی طرح‌های آبخیزداری را شامل پروژه های بیولوژیکی از قبیل کپه کاری، حفاظت و قرق، گشت و مراقبت ( سازه های آبخیزداری ) بند سنگ و ملات، گابیون و بند خاکی عنوان کرد و گفت: این طرح ها باعث نفوذ بیشتر آب در خاک، کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از  بروز سیلاب‌ها می شود.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان سرخه به مزایای اجرای عملیات بذرپاشی به همراه ایجاد هلالی های آبگیر اشاره کرد و در این باره بیان داشت: شهرستان سرخه جزو شهرستان های کم بارش و دارای مراتع فقیر می باشد که این اقدام موجب استفاده حداکثری از نزولات جوی و ذخیره آب و تقویت سفره های آب زیر زمینی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.