وی با اشاره به اینکه سیل از محور دراسله آغاز شده بود و منجر به آسیب روستاهای لله بند، مومجی خیل، شیرکلا و گررودبار و بسته شدن این محور شد، از ارسال بیل اداره البرز مرکزی به این محور در همان زمان خبر داد و افزود: در ادامه سیل دوم از مسیر خطیرکوه جاری شد و منجر به آبگرفتگی شهرک فرهنگیان پلسفید و خیابان خدمات زیراب، پل منطقه کردآباد شد که در سریع‌ترین زمان لودر دوم البرز مرکزی و لودر پیشرو معادن و بیل بنیاد مسکن به این مناطق اعزام شد.

سیلاب در مازندران/ خودروها مفقود شدند + جزئیات

وی بیشترین تخریب سیل و رانش کوه را در محور اصلی سوادکوه در منطقه طالع عنوان کرد و با فجیع برشمردن آن و با بیان اینکه ۱۵ دستگاه انواع لودر و بیل مکانیکی برای بازگشایی این محور در حال کار هستند و از ناوگان فیروزکوه نیز کمک گرفته شد، از کماکان مسدود بودن این محور خبر داد.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در این محور ۱۸ مصدوم داشته‌ایم، توضیح داد: از این تعداد چهار نفر سرپایی درمان شدند. و مابقی تحت درمان قرار دارند.

غلامی در ادامه افزود: همچنین افراد در راه مانده در پادگان دوآب، حسینیه شهید حسینی کندوان پلسفید و امام زاده عبدالحق زیراب اسکان داده شدند.

این مسؤول با اذغان بر اینکه ادوات و نیروها در محورهای روستایی نیز همچنان مشغول کار بوده و در حال بازگشایی این مسیرها هستند، تصریح کرد: روستاهای انند و چرات طی ۱۰ روز اخیر برای هشتمین بار دچار سیل شده است.

وی به حضور و تشکیل جلسه با حقائم مقام راه داری کشور، استاندار و معاون استاندار، مدیرکل ستاد بحران استان و دیگر مدیران کل سازمان‌های خدمات رسان در استان به همراه فرمانده سپاه استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: شرح وظایف مشخص و دستور پیگیری برای امور صادر شده است.