کد خبر : 21887
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 17:41
-

تصویب اعتبار برای بازارچه تولیدات بانوان سمنان با حضور معاون رییس جمهور

کارنامه فردا – اعتباری برای ایجاد بازارچه فروش تولیدات بانوان استان سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم مصوب شد.

به گزارش کارنامه فردا ، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان در دیداری با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد شهرستان سمنان داشت و با بیان این‌که آموزش برای توسعه تولید به ویژه در حوزه بانوان باید جدی گرفته شود، افزود: با هدف کمک به عرصه تولید در حوزه اشتغال بانوان در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه ویژه بانوان دیده شد و این مکان به زودی ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که حل چالش‌های پیش روی تولید و جهش تولید با مشارکت همگانی مردم مسیر می‌شود، گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی «کسبینو» یکی از این زیرساخت‌هاست. با استفاده از این پلتفرم تولیدکنندگان محصولات می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران در سراسر کشور بفرستند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد بازدید و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان، بر حل مسأله تولید و جهش تولید با مشارکت همگانی مردم تاکید کرد.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.