کد خبر : 19636
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 22:13
-

برنامه سراسری “جهاد مقاومت از دیروز تا امروز” برگزار می شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: این مراسم با حضور مردم، موثرین، نخبگان و مدیران دستگاههای اجرایی، چهارشنبه ۲۹ شهریور با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

به گزارش کارنامه فردا ،مطهری افزود: مدعوین مراسم سراسری امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس شامل سه دسته می‌شوند که رزمندگان، آزادگان،جانبازان دفاع مقدس به همراه مادر و همسرانشان،مدافعان حرم، امنیت و سلامت و همه کسانی که در نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعال هستند هر کدام در بخش‌های جداگانه به برنامه‌ها دعوت می‌شوند.
وی  در تشریح دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برنامه زنده به مدت ۸ شب از سیمای استان برنامه “به دنبال ستاره‌ها” ویژه دبستانی‌های دور دوم، آغاز ساخت و تولید برنامه ۱۰ قسمتی با عنوان” ماه نشان” طراحی مجموعه‌های نمایشگاهی چاپ ۱۰ عنوان کتاب نمایشنامه و فیلمنامه دفاع مقدس، آغاز تولید نمایش صحنه‌ای با مشارکت حوزه هنری و چاپ سه عنوان کتاب در حوزه بانوان ایثارگر را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: انتشار ۱۵ کتاب صوتی، چاپ ۳۰ عنوان از خاطرات شفاهی رزمندگان جمع آوری و چاپ مجموعه آثار فاخر دفاع مقدس و تقدیر از پیشکسوتان هفته دفاع مقدس نیز در این ایام انجام می‌شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی مصاحبه با بانوان و آقایان ایثارگر، راه‌اندازی ایستگاه‌های پرسش و پاسخ و نشست ویژه دختران و بانوان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: استان سمنان از لحاظ تعداد شهید، رزمنده و جانباز از سرآمدان کشور است و جهاد سازندگی استان سمنان نیز از مجموعه جهادهای فعال و پرافتخار است.
وی همچنین از برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود اجلاسیه شهرستان‌های مختلف استان به همین منظور آغاز شده است.
مطهری عملیات مرصاد را قله افتخار رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس ملت سرافراز ایران توطئه های دشمنان را با بصیرت خنثی کردند و برگزاری پرشور مراسم اربعین سالجاری نیز مهر تاییدی بر هویت ملی مذهبی و تاریخی این ملت بود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام استان سمنان در آینده و دور دوم سفر رییس جمهوری به استان، شتاب بیشتری خواهد گرفت، افزود: بخش عمرانی پروژه بزرگ مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان به مساحت ۴ هکتار، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.