کد خبر : 19273
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 22:37
-

فضای مجازی ناجی مردم نیست/ اشرافیت کامل و تمام عیار پلیس بر فضای مجازی

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه فضای مجازی ناجی مردم نبوده و نخواهد بود ، تاکید کرد : پلیس ضمن اشرافیت کامل بر این فضا ، با افرادی که سعی در تشویش اذهان عمومی دارند ، مقتدراته و برابر قانون برخوردی پشیمان کننده خواهد داشت .

به گزارش کار نامه فردا ، سرهنگ ” سیدعلی میراحمدی ” در جلسه قرارگاه سایبری با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی درگیر جنگ تمام عیار رسانه ای هستیم ، اضافه کرد : در فضای رسانه ای و افکار عمومی نیازمند کنترل جنگ روانی دشمن هستیم و سواد رسانه ای مردم نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا می کند .

وی افزود : نداشتن سواد رسانه ای در دنیای امپراتوری رسانه ها ، تحریک افکار عمومی و تهییج احساسات شهروندان را در پی خواهد داشت و ضربه های جبران ناپذیری بر پیکره یک جامعه یا روان افراد وارد می کند .

سرهنگ میراحمدی با تاکید بر اینکه سواد رسانه ی به افراد کمک می کند بدون سوگیری شخصی و پیش داوری ، مفاهیم را به درستی درک کنند ، ادامه داد : با ارتقا دانش در این زمینه به راحتی می توان اخبار صحیح را از اخبار نادرست تشخیص داد و درگیر جو رسانه ای ساختگی نشد

این مقام ارشد انتظامی استان به اشرافیت کامل و تمام عیار پلیس استان بر فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت : مجموعه انتظامی استان با افرادی که در فضای مجازی ، خود را فعال رسانه ای و فرهنگی معرفی می کنند ، ولی با انتشار اخبار جعلی و وارونه سعی در به انحراف کشیدن افکار عمومی را دارند ، مقتدرانه و برابر قانون برخوردی پشیمان کننده خواهد داشت .

میراحمدی با بیان اینکه خبرنگار دلسوز ، صادق و امین ، صرفا باید حرف مردم را بدون کم و کاستی به گوش دیگران برساند ، تاکید کرد متاسفانه بعضی از رسانه ها اخبار دریافتی از مردم را بدون هرگونه واکاوی ، تفسیر به رای می کنند و در ادامه با نشر ناآگاهانه آن در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی می شوند و آنان بدانند پلیس برابر قانون با اینگونه جرائم به شدت برخورد می کند .

وی با هشدار به افرادی که با حرف های واهی و غوغا سالاری رسانه ای سعی در فریب افکار عمومی جامعه و برهم زدن آرامش روانی مردم را دارند ، گفت : پلیس با گسترش چتر اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات هوشمند ، تمامی اپلیکیشن ها و پیام رسان های داخلی و خارجی را رصد و هرگونه فتنه انگیزی را که موجب کاهش امنیت روانی جامعه شود ، در نطفه خفه خواهد کرد .

سرهنگ میراحمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی در هر صورت ناجی مردم نبوده و نخواهد بود ، اضافه کرد : شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای حل کردن اختلافات و یا انتقام جویی نیست و برابر قانون هرگونه تهمت ، افترا و … در این فضا جرم محسوب می شود و با مرتکبان این گونه جرائم در فضای مجازی مطابق قانون برخورد خواهد شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد : سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با فراجا جهت ثبت نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و حتی شکایت های سازنده است و پلیس با اعتقاد بر این باور که مردم چشمان بیدار جامعه هستند ، آماده همکاری و مشارکت با آنان در رسیدن به امنیت پایدار است .

خبرنگار –  آرمین  پورتقی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.