کد خبر : 19059
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 11:12
-

اهدای یک دستگاه دئودنوسکوپی به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان از اهدای یک دستگاه دئودنوسکوپی (کلانژیوپانکراگرافی آندوسکوپی رتروگراد ERCP ) به این مرکز خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا، دکتر احسان حسین زاده روز سه شنبه گفت: یک دستگاه کلانژیوپانکراگرافی آندوسکوپی رتروگراد ( ERCP ) توسط نیکوکار خیراندیش حوزه سلامت مجید محمد زاده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و موسسه خیریه بیمارستان کوثر به مبلغ سه میلیارد  ریال با ارز دولتی خریداری و برای استفاده بیماران، در اختیار بخش اسکوپی بیمارستان کوثر قرار گرفت.

اهدای یک دستگاه دئودنوسکوپی به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان
وی متذکر شد: ارزش این دستگاه با ارز غیردولتی حدود ۳۰ میلیارد ریال است.
حسین زاده با اشاره به اینکه آندوسکوپی، معاینه یک قسمت داخلی بدن با ابزاری به نام آندوسکوپ است، گفت: کلانژیوپانکراتوگرافی آندوسکوپی رتروگراد ( ERCP ) تکنیکی است که با استفاده از اشعه ایکس، مجاری صفراوی و پانکراس بیمار قابل مشاهده و ERCP در اکثر بیماران مبتلا به مجاری صفراوی مشترک و بیماری پانکراس جایگزین عمل جراحی است و برای برداشتن سنگ کیسه صفرا استفاده می شود.
وی افزود: مجهز شدن بیمارستان کوثر سمنان به این دستگاه پیشرفته، خدمت بسیار مهم و باارزشی به مردم  استان سمنان است.
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان از تلاش و همراهی مجید محمد زاده نیکوکار نیک اندیش حوزه سلامت و علی اکبر همتی مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان کوثر با خدمتگزاران عرصه سلامت برای جلب رضایت مردم استان سمنان قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.