کد خبر : 18955
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 9:13
-

هدف شورای عالی سینما در استان‌ها هم‌افزایی با هنرمندان است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی گفت: شورای عالی سینما در استان‌ها به ریاست استانداران به منظور هم‌افزایی با هنرمندان به عنوان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سینما در دست اقدام است.

به گزارش  کارنامه فردا،محمد خزائی روز چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان در سالن همایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تبیین درست مسائل لازمه تقویت وحدت و همدلی است و تولید آثار فاخر در بخش‌های مختلف نقشی مهم در تبیین دارد.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال تخریب و القای ناکارآمدی دولت سیزدهم در جامعه است و رسانه‌ها با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین نقشی مهم در روشنگری افکار عمومی دارند.

خزائی تصریح کرد: ملت ایران با وجود مشکلات و سختی‌ها در حوزه اقتصاد تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و تببین مسائل و آگاه‌سازی مردم لازمه همراهی مردم با دولت است.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای موفق در زمینه توسعه‌یافتگی سینما طبق قانون از راهبرد معافیت تجاری به ازای ساخت فضاهای فرهنگی استفاده کرده‌اند و در استان سمنان نیز می‌توان از این ظرفیت بهره گرفت.

خزائی ادامه داد: طبق برنامه هفتم واحدهای تولیدی که در زمینه توسعه و تجهیز سالن سینمایی همراهی کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی گفت: سینما مصداق توسعه‌یافتگی فرهنگی است و اکنون مردم و مجلس برای ساخت سینما مطالبه‌گری می‌کنند.

وی با تاکید بر نگاه اشتغالزایی در ساخت فیلم علاوه بر نگاه فرهنگی افزود: به ازای ساخت هر فیلم برای حدود ۱۵۰ خانوار اشتغالزایی می‌شود.

خزائی یادآور شد: سمنان در حوزه سینما جزو استان‌های توسعه یافته نیست و باید عقب‌افتادگی در این بخش جبران شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود یک سینما به ظرفیت استان سمنان افزوده شود، تصریح کرد: این استان ظرفیت ایجاد صندوق سرمایه برای تولیدات سینمایی دارد و انتظار می‌رود این راهبرد مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.