کد خبر : 15640
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 14:00
-

حفاظت از میراث فرهنگی استان‌ها بدون مشارکت همگانی میسر نیست

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استفاده از مشارکت همگانی راهبرد موثر برای حفاظت از میراث فرهنگی است و در استان ها باید به این موضوع توجه ویژه شود.

به گزارش کارنامه فردا،سردار حسن مهری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهر سمنان ابراز داشت: برای نگهداری از میراث فرهنگی ضرورت دارد نهادهای مختلف با یگان حفاظت وزرت میراث فرهنگی همکاری کنند.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات از مهمترین مشکلات یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و دولت قول مساعد برای همراهی داده است.

مهری بیان کرد: پهنه کشور دارای میراث فرهنگی ثبت ملی و جهانی مختلف است که این آثار نیازمند مراقبت شبانه‌روزی است و اکنون یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمبود نیرو مواجه است.

وی اضافه کرد: اکنون به ازای هر ۲ اثر تاریخی یک نیروی انسانی برای حفاظت وجود دارد و اگر بخواهیم برای مراقبت از میراث فرهنگی و تامین نیروی انسانی یگان حفاظت استاندارد تعریف کنیم برای مراقبت از هر اثر تاریخی به صورت شبانه‌روزی ۶ نیروی انسانی لازم است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اکنون ۲ هزار نفر در یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که پیشنهاد شده به تدریج یکهزار نیروی انسانی دیگر به یگان حفاظت افزوده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.