کد خبر : 18828
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 12:49
-

۵۳ اثر صنایع‌دستی استان سمنان موفق به دریافت مهر اصالت شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۳ اثر صنایع‌دستی استان موفق به دریافت مهر اصالت شد.

به گزارش کارنامه فردا ؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به عضویت سمنان در اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم، افزود: سمنان در حد انتظار در زمینه اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم نقش‌آفرینی نکرد و باید با مطالبه‌گری اصحاب رسانه و آحاد جامعه از فرصت به دست آمده استفاده شود.
امیر کرم‌زاده افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی با مشارکت چین و ۲۰ شهر عضو اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم نقشی مهم در رونق و معرفی استان سمنان دارد.
وی تصریح کرد: دبیرخانه شهرهای در مسیر جاده ابریشم شهرداری سمنان است و به عنوان متولی قول هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان داد و اکنون تلاش شهرداری سمنان در حد انتظار نیست.

افزود: مدرسه سنایی در ایوانکی، بنای تاریخی در بیارجمند تحت پوشش دخانیات و تعدادی بنای تحت پوشش بنیاد مستضعفان از جمله بناهای تاریخی رها شده و مصداق ترک فعل مدیران است.

وی با بیان اینکه مطالعات در ۱۱ بافت تاریخی در طی سال گذشته در استان سمنان انجام شد، افزود: آمادگی وجود دارد در زمینه بنای تاریخی که ثبت ملی شده یا نشده برای تغییر کاربری و استفاده در زمینه‌های مختلف مانند فروشگاه صنایع‌دستی، کافه همراهی شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی بسطام مقرر بود دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند، اما فقط میراث‌فرهنگی کمک کرد و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف همراهی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اجرای طرح توسعه چشمه آبگرم و ایجاد شهرک گردشگری پیگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: اعتبار و نیروی انسانی لازمه محافظت است و تلخاب به عنوان اثر طبیعی به دلیل مشکلات اسیب دیده است. ۳۰ درصد سرریز آب تلخاب به شرکت کربنات شدیم و شرکت دیگر از تلخاب استفاده می‌کنند و اجازه محیط‌زیست کشور را گرفتند.
کرم زاده بیان کرد: خاصیت آبگرم تلخاب با ابگرم سرعین برابری می‌کند و سرمایه‌گذار بومی برای اجرای طرح گردشگری در این منطقه انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رونق چشمه آبگرم سمنان نیازمند جاده است و برای اجرای طرح باید ابتدا طراحی و مطالعات انجام شود.
کرم زاده بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان برای مرحله دوم مطالعات در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۷۰ رویداد گردشگری به منظور معرفی جاذبه‌های استان سمنان و جذب گردشگر برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی سمنان نیازمند تامین مقدماتی است و ثبت جهانی با هموار شدن مسیر پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه سند کاروانسرای تاریخی سمنان به نام میراث‌فرهنگی صادر شد، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه مرمت و آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان نیاز است.
کرم زاده با اشاره به آتش‌سوزی در کاروانسرای تاریخی سمنان، افزود: پیگیری قضایی آتش‌سوزی در کاروانسرای شاه عباسی سمنان تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌شود .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرای سمنان ۲ سند دارد که یک سند به مالکیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد و ۲۰ میلیارد تومان برای ساختمان دادگاه انقلاب اطراف کاروانسرای شاه عباسی تعیین هزینه از سوی دادگستری شد.

کرم‌زاده افزود: مشاور برای طراحی و نقشه کاروانسرا، ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرد و کار در حال انجام است.
وی ادامه داد: پیاده‌راه سازی خیابان امام خمینی(ره) باید ذائقه شهروندان و کسبه در نظر گرفته شود و با همراهی شهروندان این طرح اجرا شود.

کرم‌زاده یادآور شد: کاروانسرای میاندشت در گذشته ۱۵ هزار مسافر را پذیرا بود و اکنون احیای این بنای فاخر از جمله برنامه‌های شاخص اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان قرار دارد.
وی تصریح کرد: کاروانسرای قوشه بخش خصوصی از اوقاف اجاره کرد، کاروانسرای لاسجرد به متولی‌گری اوقاف به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به عضویت سمنان در اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم، افزود: سمنان در حد انتظار در زمینه اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم نقش‌آفرینی نکرد و باید با مطالبه‌گری اصحاب رسانه و آحاد جامعه از فرصت به دست آمده استفاده شود.
امیر کرم‌زاده افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی با مشارکت چین و ۲۰ شهر عضو اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم نقشی مهم در رونق و معرفی استان سمنان دارد.
وی تصریح کرد: دبیرخانه شهرهای در مسیر جاده ابریشم شهرداری سمنان است و به عنوان متولی قول هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان داد و اکنون تلاش شهرداری سمنان در حد انتظار نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۳ اثر صنایع‌دستی استان موفق به دریافت مهر اصالت شد.
وی تصریح کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان مصوب سفر رییس جمهور برای استان سمنان درنظر گرفته شد که ۱۳ میلیارد تومان سال گذشته و امسال نیز تخصیص ۲۲.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

کرم‌زاده افزود: از مجموع ۴۴ میلیارد تومان اعتبار استانی، در حدود ۲۰میلیارد تومان تخصیص یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Bruce Goloubev چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

Want free traffic? Submit your website for free to over 35 classified ad sites here: http://freewebsitesubmission.12com.xyz/

سرزمین مادری یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۹

سلام متشکرم