کد خبر : 1819
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مهر 1398 - 0:06
-

اوج ایثار، ایثار جان است

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اوج ایثار انسان ایثار جان است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اوج ایثار انسان ایثار جان است.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آستانه اربعین حسینی علیه السلام ضمن بیان وجوه مختلف ایثار گفت: وجوه ایثار فقط منحصر به جهاد نظامی، جهاد دفاعی و جنگ نمی باشد بلکه در زندگی انسان جریان دارد و جلوه عینی امروز ایثار اقتصادی است.

وی افزود: با دقت در زندگی بزرگانی همانند حضرت علی علیه السلام و دقت در سیره نظری و عملی آن حضرت وجوه مختلف ایثار را می بینم در جای  ایثار جان می‌کند در جنگ ها، در لیله المبیت حضرت از جان خود را ایثار می‌کند حفر و آباد کردن چاه و آباد کردن نخلستان ها برای مردم نمونه ایثار اقتصادی حضرت می باشد و مهمترین ایثار آن حضرت ایثار سیاسی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۵ سال صبر و استقامت حضرت جلوه ایثار سیاسی برای حفظ اسلام است ایثاری که امروز جامعه ما نیازمند آن است یعنی ما منافع حزب، جناح و گروه خود را بر منافع دین، اسلام، نظام، ولایت و از همه مهمتر بر منافع مردم ترجیح ندهیم فرقی نمی کند کدام جناح، کدام حزب و کدام گروه باشد تمامی احزاب و گروه ها باید ایثار سیاسی داشته باشند.

سوقندی خاطرنشان کرد : بزگترین ضعف انسان ترس است و بیشترین کارها و اقداماتی که صورت می‌گیرد به خاطر همین نقطه ضعف می باشد فردی قوی است که بر این ترس فائق آید وبزرگترین ترس انسان ترس از مرگ است که ایثارگران ما مرگ را ترساندن آنها با نترسیدن از مرگ قوی بودند و این نقطه قوت ما بود توانستد به اوج ایثار که ایثار جان است برسند.

وی ادامه داد :  وقتی انسان به این مرحله برسد یعنی آنقدر قوی باشد که هیچ ترسی او را نرساند دیگر هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل او مقاومت کند و شکست پذیر است.

این مقام مسئول با اشاره به مقاومت کشور در عرصه‌های مختلف بین المللی، دیپلماسی افزود: وقتی ما استقامت و مقاومت کردیم دشمن عقب نشینی کرد، این فرهنگ نشئت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس ودر پرتو شعار هیهات من الذله و شعار های عاشورایی است که یکی از نمودهای آن پیاد روی اربعین حسینی می باشد.

سوقندی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور گفت: ما وظیفه داریم با استفاده از ابزار های مختلف فرهنگ و هنر معارف و معاریف دفاع مقدس را به نسل امروز کشور منتقل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.