کد خبر : 18008
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 14:13
-

روزانه ۴۰۰ حمله سایبری در استان مرکزی دفع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ حمله سایبری برای تخریب زیرساخت‌های شبکه اینترنتی استان دفع می‌شود.

به گزارش کارنامه فردا،«بهنام نظری» روز دوشنبه در مانور تمرینی – آموزشی برق استان مرکزی، افزود: هک یک شبکه اینترنتی و انتقال یک ویروس به مراکز خدمات‌رسان مانند توزیع برق و بنزین ارایه خدمات به مشترکان را با اختلال مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: مانورها نباید مختص حوادث طبیعی باشند زیرا با توجه به اینکه استان مرکزی در تنوع صنایع، از استان‌های نخست کشور به شمار می‌رود باید در حوزه حوادث غیرطبیعی نیز آمادگی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: هنگام وقوع زلزله یکی از دغدغه‌های مهم، امنیت سدها است که باید از این مجموعه استراتژیک در حملات بیوتروریستی محافظت کرد و انجام کارها را از بستر اینترنت خارج کرد تا سطح تخریب و آسیب به حداقل برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با بیان اینکه مدیران باید حادثه محور باشند، گفت: لازم است مانورها را از حالت دورمیزی مدیران خارج و در هر لحظه آمادگی مقابله و مدیریت بحران برای دستگاه‌های متولی وجود داشته باشد.

نظری افزود: ایران اسلامی به عنوان دهمین کشور پُرمخاطره دنیا شناخته شده و از ۱۸ تا ۳۰ مخاطره، بخش عمده‌ای از مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و ریزگرد در کشور ما اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: صنعت برق یکی از بخش‌هایی است که در صورت بروز هر حادثه طبیعی دچار اختلال می‌شود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و مدیریت توانمند صنعت برق در حاشیه امن قرار گیرد و در صورت بروز حوادث خدمات‌رسانی به همشهریان متوقف نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.