کد خبر : 17147
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 16:42
-

طرح توسعه کوهرنگ گام بلندی برای محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری است

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این که طرح توسعه شهرستان کوهرنگ به تصویب رسیده است، گفت: مجموع اعتبارات این طرح به همراه مصوبات سفر استانی رییس جمهور افزون بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با اجرای آن گام بلندی در جهت محرومیت‌زدایی از استان برداشته می‌شود.

به گزارش کارنامه فردا،غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در دیدار با مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: بخشی از اعتبارات تخصیصی برای طرح توسعه کوهرنگ مربوط به تعهدات وزارتخانه هاست که پیگیری تخصیص این اعتبارات در حال انجام است.

وی افزود: تعیین شهرستان کوهرنگ به عنوان “نقطه هدف”طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان از مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری است و انتظار می‌رود علاوه بر اقدامات دولت، این نهاد در کوهرنگ و سایر مناطق محروم اُستان در محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌ها مشارکت بیشتر داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توسعه کارخانه حجاب شهرکرد به‌ عنوان تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور، جزو تعهدات بنیاد مستضعفان است که در سفر رییس‌جمهور مصوب شده است و این کارخانه می‌تواند با تامین نیاز داخلی، از خروج ارز و واردات چادر مشکی نیز جلوگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استان آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری توسط بنیاد مستضعفان را دارد و انتظار می‌رود این نهاد توسعه صنایع در اختیار خود در استان را در اولویت قرار دهد.

حیدری انجام عملیات بازسازی هتل ملکی بنیاد در شهرکرد را مهم برشمرد و گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌تواند با خرید، سرمایه‌گذاری و توسعه کشتارگاه صنعتی جونقان و افزایش ظرفیت دامپروری از ۲ هزار و ۵۰۰ راس به سه هزار راس نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و توسعه بخشی از کشاورزی چهارمحال و بختیاری داشته باشد.

وی اظهار داشت:کوهرنگ ظرفیت خوبی برای پذیرش گردشگر دارد و گردشگری می‌‍‌تواند منبع درآمد پایداری برای مردمان این منطقه فراهم کند و منطقه چشمه دیمه این شهرستان که دارای بهترین آب معدنی دنیاست می‌تواند از نظر توسعه گردشگری و همچنین تولید آب معدنی و نوشابه از سرمایه‌گذاری بنیاد بهره‌مند شود.

نماینده دولت در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خدمت به مستضعفین و محرومین سیره و روش ائمه معصومین است که بر روی آن تاکید داشتند و کارهای جهادی میان‌برهایی برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی هستند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.