کد خبر : 17098
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 14:59
-

آنفلوآنزا در یزد چهار قربانی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استان از فوت ۴ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در ۲ هفته گذشته خبر داد.

به گزارش کارنامه فردابه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دکتر محسن میرزائی افزود: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در  سه هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به انفلو آنزا در استان بوده ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت انفولانزا در استان افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد موارد شناسایی شده از آنفلوآنزا نوع A  و مابقی از نوع های دیگر گزارش شده است، ادامه داد: در دو هفته اخیر، ۱۳۰ مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی شد.

دکتر میرزائی افزود: بیماران ۷۶ و ۸۶ ساله با دارا بودن بیماری زمینه‌ای، خانم ۳۷ ساله و نوجوان ۱۶ ساله اهل استان دیگر که در یزد تحت درمان قرار گرفته بود، از قربانیان آنفلوآنزا بودند.

رییس مرکز بهداشت استان یزد گفت: آنفلوآنزا  یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه  ظاهر می شود.

دکتر میرزائی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز آموزشی ، شست و شوی مداوم و مکرر دست ها با آب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از  عمده راه های پیشگیری از این بیماری بیان کرد افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز آموزشی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است و  همشهریان از مصرف خودسرانه انتی بیوتیک خودداری کنند و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به  افراد در معرض خطر بیشتر از جمله افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط توصیه کرد با نظر پزشک معالج به  داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

وی همچنین یاداور شد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، کادر بهداشت و درمان، خانم های باردار ، سالمندان اسایشگاه ها و جانبازان و ایثارگران برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی در سطح استان مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.