کد خبر : 15464
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 22:26
-

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خان طومان در شیرگاه برگزار شد

ششمین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خان طومان در شیرگاه برگزار شد.

به گزارش کارنامه فردا ،همزمان با اردیبهشت مقاومت سالروز شهادت رزمندگان جبهه مقاومت مازندران در حماسه خان‌طومان یادواره شهدای مدافع حرم  در مسجد جامع سوادکوه شمالی برگزار می‌شود.

۱۳ رزمنده سپاه کربلای مازندران در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند، این خبری بود که اردیبهشت ماه سال ۹۵ به سرعت در فضای مجازی و حقیقی دست به دست شد و هیچ‌گاه از ذهن مازندرانی‌ها نخواهد رفت.

حبیب‌الله (بهمن) قنبری، رحیم کابلی، رضا حاجی‌زاده، حسن رجایی‌فر، سیدرضا طاهر، سیدجواد اسدی، سعید کمالی، محمود رادمهر، علیرضا بریری، علی عابدینی، حسین مشتاقی، علی جمشیدی و محمد بلباسی نام ۱۳ پرستوی عاشقی است که در کشور سوریه به شهادت رسیدند.

 

این مراسم نورانی با سخنرانیشهدای مدافع حرم مردان بزرگ تاریخ هستند، تاریخی که خود شاهدی عادل بر حقانیت شهادت آن‌ها است اما مردان بزرگ دیار علویان سرزمین سرسبز مازندران، پیش قراول جبهه مقاومت شدند و در قالب لشکر سرافراز ۲۵ کربلا ضربه‌های سنگین و مهلکی را به بدنه تکفیری‌ها وارد کردند.

سردار «کمیل کهنسال» فرمانده لشکر حضرت زینب (س) در سوریه و مدیحه‌سرایی «اصغر صادق‌نژاد» همراه بود

مسابقه ی دوستانه ی فوتبال بین دو تیم منتخب سوادکوه شمالی و رسانه ورزش مازندران

به مناسبت اردیبهشت مقاومت، مسابقه ی دوستانه ی فوتبال بین دو تیم منتخب سوادکوه شمالی و رسانه ورزش مازندران در شیرگاه برگزار گردید.
این دیدار دوستانه که با همت اداره ورزش شهرستان سوادکوه شمالی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر خان‌طومان انجام شد، با برتری ۲ بر ۱ به نفع تیم منتخب سوادکوه شمالی به پایان رسید.
در ابتدای مسابقه، مربیان، بازیکنان و سرپرستان دو تیم با نثار شاخه گل از تمثال مبارک شهدای کربلای خان طومان تقدیر کردند.
نکته قابل توجه این مراسم تجلیل از فرزند گرامی و یادگار شهید بلباسی شهید مدافع حرم مازندران بود که با همت تیم رسانه ورزش و همکاری اداره ورزش و جوانان سوادکوه شمالی و با حضور فرماندار ، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهر انجام شد.
همچنین در حاشیه این مسابقه، از رحیم دست نشان ، پیشکسوت فوتبال مازندران و باشگاه نساجی به خاطر سال‌ها حضور موثر و خدمت به ورزش استان وتقدیر از فرزند شهیدمحمد بلباسی به عمل آمد

 

 

این برنامه که از تاریخ ۱۷اردبیهشت ماه برگزار شد، تا ۲۲اردبیهشت ماه بمدت پنج روز درشهرستان سوادکوه شمالی ادامه داشت.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.