کد خبر : 3066
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 9:04
-

شهید سلیمانی، بهترین الگوی تربیتی، رفتاری برای آینده سازان ایران اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شهید سلیمانی بهترین الگوی تربیتی، رفتاری و عملکردی برای نونهالان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمد دستورانی در یادواره شهید شکرالله قزوهی و مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در دبستان شهید قزوهی شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شهید سلیمانی بهترین الگوی تربیتی، رفتاری و عملکردی برای نونهالان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمد دستورانی در یادواره شهید شکرالله قزوهی و مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در دبستان شهید قزوهی شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه داشته‌ها و موفقیت‌های ما از برکت خون شهیدان است.
وی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان یک اسطوره در دهه پنجم و گام دوم انقلاب معرفی کرد و او را بهترین الگوی تربیتی، رفتاری و عملکردی برای نونهالان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلان برگزاری جشنواره «لاله‌های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه سراسر کشور گفت: مقدمات این جشنواره در مدارس استان از ۸ آبان -سالروز شهادت محمدحسین فهمیده- آغاز شده و تا ۲۲ اسفند مقارن با روز شهید ادامه دارد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌ها و برکت سفره‌های مردم ایران‌زمین هستند، افزود: شهید شکرالله قزوهی شهیدی است که با انگیزه الهی در سن ۱۶ سالگی در پایه دهم علوم تجربی از دبیرستان دهخدا عازم میدان نبرد و آسمانی شد.
دستورانی ایمان به خدا، خوش‌اخلاقی، انضباط، ایثار و اقتدار را از ویژگی‌های برجسته شهید قزوهی برشمرد و از دانش‌آموزان خواست تا با هم عهد ببندید و این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بزرگ‌ترین افتخارخانواده شهدا این است که سالانه صدها کودک و نوجوان ابتدایی از پایه اول تا ششم که مبنای تحول در نظام تعلیم و تربیت است، زیر سقف این آموزشگاه و کلاس های درس تربیت می‌شوند و این راه روشنِ رستگاری و سعادت است.
دستورانی خاطرنشان کرد: با برکت‌ترین برنامه‌ها در نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش همین برنامه‌ها بوده و بهترین زمان و مکان برای تربیت، زمان تحصیل و مدرسه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه آسایش و امنیت جامعه امروز ما مرهون رشادت‌های شهدا است،گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) جهاد یکی از در‌های بهشت است و برای بهشتی شدن باید جهاد کرد و جهاد خاص بندگان و اولیای خالص خداوند است.
حسن فریدون ادامه داد: علاقه به نماز اول وقت، تلاش در جهت کسب علم و فناوری یا همان علمی که همراه هدایت باشد و اتصال با خدا از ویژگی‌های شهیدان است که شهید سلیمانی و شهدای هسته‌ای این ویژگی‌ها را در خود داشتند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه‌ای به رشد و بالندگی می‌رسد که سه ویژگی عدالت، عزت و با حق بودن را در خود تقویت کنند.
گفتنی است در این آیین باشکوه، از مادر بزرگوار شهید شکرالله قزوهی تجلیل به عمل آمد.
خاطر نشان می سازد دبستان خیرساز شهید شکرالله قزوهی شهر سمنان در سنوات قبل با مشارکت خانواده شهید احداث و به نام وی مزین شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.