کد خبر : 3056
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 13:00
-

رفع تصرف اراضی ملی دز از چنگال متصرفان و زمین خواران

رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز از رفع تصرف اراضی ملی دز از چنگال متصرفان و زمین خواران خبر داد.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، رضا قپانچی پور رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: در پی تخریب و تصرف غیر مجاز بخشی از

رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز از رفع تصرف اراضی ملی دز از چنگال متصرفان و زمین خواران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، رضا قپانچی پور رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: در پی تخریب و تصرف غیر مجاز بخشی از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده دز از سوی افراد سود جو؛ با پیگیری‌های حقوقی و طرح شکایت از این افراد در مراجع قضایی؛ موفق به خلع ید کامل آن اراضی با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و الحاق مجدد آن به اراضی ملی و پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست شدند.

او افزود: هر گونه تخریب، تصرف و بهره برداری از محیط زیست و اراضی ملی ممنوع و خلاف قوانین بوده و با زمین خواران به شدت برخورد خواهد گردید.

قیانچی پور بیان داشت: طی گشت و کنترل مامورین اجرایی در مناطق تحت حفاظت این اداره موفق به دستگیری یک نفر متخلف که اقدام به قطع درختان جنگلی از نوع کنار نموده بود شدند.

رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز تصریح کرد: ضمن توقیف اداوات تخلف، نامبرده جهت رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی گردید.

قطع و ریشه کنی درختان و رستنی‌ها جنگلی وفق قوانین و مقررات محیط زیست ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.