کد خبر : 19967
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 12:26
-

اعتماد ملی بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف است

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف یکی از نهادهای بسیار اثرگذار و سرمایه‌های جاودانه است که ریشه در اعتقادات مردم و واقفان نیک اندیش دارد، گفت: امروز در اوقاف بیش از ۲۱۰ هزار موقوفه و ۱ و نیم میلیون رقبه در اختیار داریم.

به گزارش  کارنامه فردا ،حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده اعتماد ملی را بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف برشمرد و افزود: بزرگترین منبع حاکمیت نیز همین اعتماد ملی است که اگر با ندانم کاری و مدیریت غیر صحیح آسیب ببیند غیر قابل جبران است و سازمان اوقاف باید ضمن اهمیت دادن فراوان به این اعتماد ملی اعتمادسازی و شفاف‌سازی را در راس امور خود قرار دهد.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ۸۲۰ الی ۳۰ نیت احصاء شده در حوزه‌های مختلف،اظهار کرد: امروزه رویکرد جدید سازمان اوقاف در حوزه سرمایه‌گذاری توجه به نیازهای روز جامعه از قبیل: ساخت تجهیزات پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، دانش‌بنیان، پژوهش و غیره می‌باشد.
وقف یکی از مدلهای موفق در حوزه حکمرانی است
احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از هسته‌های اصلی شکل‌گیری تمدن اسلامی وقف بوده است،گفت: در نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به این پدیده شده و این امر مستلزم تبیین است.
وی مدیریت وقف را یکی از مدل‌های موفق در حوزه حکمرانی مردم برشمرد و افزود:در این حوزه مسائل مختلف اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی و غیره وجود دارد و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی نیز وقف می‌باشد که از این ظرفیت باید در پیشرفت علمی کشور نیز استفاده کرد.
الحاق ۱۱۴ وقف جدید و شناسایی ۹۰ موقوفه
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این آیین در تشریح برخی دستاوردهای دوران مدیریت خود در استان سمنان، گفت: در این مدت اعتبارات دولتی از ۶۲۰ میلیون تومان در سال ۹۷به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و ۲۴ پروژه سرمایه‌گذاری نیز انجام شده است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۴ پروژه به ارزش ۲۳۵ میلیارد تومان، افزود: امسال نیز ده‌ها پروژه مشارکتی در دستور کار است.
حجت الاسلام والمسلمین تدینی اظهار کرد:در این مدت ۲۵۰ هزار متر مربع عملیات بازسازی و عمرانی املاک وقفی داشته‌ایم و در حوزه فرهنگی نیز ۵۱۰ مُبلّغ وارد استان شدند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴ ساله ۱۱۴ وقت جدید به موقوفات استان افزوده و ۹۰ موقوفه نیز شناسایی و احیا شده است، گفت: همچنین از ظرفیت ۱۰۰ امین در راستای واگذاری مدیریت موقوفات به مردم استفاده شده است.
تدینی اظهار کرد: در بخش حقوقی و ثبتی از سال ۹۷ حدود ۸۶۹ ملک وقفی و ۲ هزار قطعه زمین سند دار شد و حدود ۱۵ درصد از وقوفات استان نیز در این مدت ساماندهی شده است.
مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به تنظیم اجاره خط ۹۰۹ پرونده برای اولین باردر این مدت،گفت: حدود ۱۵۰ رای مهم قضایی نیز علیه متجاوزین به وقف صادر شده است.
در خاتمه این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده به عنوان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.