کد خبر : 18923
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 13:23
-

نصب شش دوربین جدید کنترل سرعت در محدوده حادثه خیز یوزها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از عزم و برنامه های جدی این اداره کل برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی در این استان خبر داد و گفت: شش دوربین جدید کنترل سرعت جدید در مسیر تردد یوزپلنگ در محور تهران - مشهد در شرق این استان نصب می شود.

به گزارش کارنامه فردا ،بهرامعلی ظاهری روز دوشنبه به مناسبت هفته محیط زیست در نشست خبری به خبرنگاران افزود: نصب این دوربین ها به تصویب رسیده و در محدوده ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری مسیر تردد یوز ایرانی نصب و راه اندازی می شود.
وی سرعت مجاز تردد خودروها در این مسیر را ۸۰ کیلومتر بر ساعت بیان کرد و با تاکید بر اینکه این دوربین ها برای حفظ جان یوزپلنگ‌ها نصب و فعال می شود ادامه داد: دو دوربین کنترل سرعت هم اکنون در این محدوده نصب و فعال است و در مجموع شمار دوربین ها به هشت دستگاه افزایش می یابد.
وی، اجرای طرح روشنایی در این محدوده را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: اجرای روشنایی در ۱۰ کیلومتر در برنامه قرار دارد و در مرحله اول دو تا سه کیلومتر آن اجرا خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه از انتقال و رهاسازی گورخر ایرانی با طی مسافت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر در پارک ملی کویر مرکزی گرمسار خبر داد و گفت: دو تا سه جمعیت متفاوت گورخر ایرانی در پارک ملی کویر گرمسار وجود دارد.
ظاهری با بیان اینکه ۲۸ راس گورخر به پارک ملی کویر گرمسار انتقال یافته است پیش بینی کرد: امسال جمعیت این گونه در پارک ملی کویر به بیش از ۳۰ راس برسد.
وی در ادامه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی محیط توسط واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های اداره کل حفاظت از محیط زیست بیان کرد و اظهار داشت: اجرای استانداردهای زیست محیطی خط قرمز این اداره کل است و تمام واحدهای تولیدی صنعتی در این استان مکلف به رعایت مقررات و استانداردهای زیست محیطی هستند.
ظاهری تاکید کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ واحد تولیدی استان سمنان هر فصل در فهرست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد و اسامی این واحدها در سامانه ملی ثبت می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از استقرار ۵۰ درصد صنایع در غرب این استان قرار دارد، افزود: فراوانی واحدهای آلاینده نیز در غرب استان است.
حیات وحش و پارک های ملی موجود در استان سمنان زیستگاه مناسب گونه‌های در خطر انقراض مانند یوزپلنگ و گورخر است.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گونه انقراضی در این استان نداشته‌ایم و گونه یوزپلنگ در خطر انقراض است، اما با تلاش‌های صورت گرفته شاهد جمعیت پویای این گونه در طبیعت این استان هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.