کد خبر : 3672
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 - 18:42
-

نقش مردم در انتخابات

یادداشت ابراهیم پورتقی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری کارنامه فردا در خصوص نقش مردم در انتخابات در این روزها با شروع تب و تاب تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی همه جا سخن از انتخابات است و مردم بی صبرانه منتظر هستند تا از حق مدنی خود استفاده نمایند، اما سوال اینجاست که

یادداشت ابراهیم پورتقی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری کارنامه فردا در خصوص نقش مردم در انتخابات
در این روزها با شروع تب و تاب تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی همه جا سخن از انتخابات است و مردم بی صبرانه منتظر هستند تا از حق مدنی خود استفاده نمایند، اما سوال اینجاست که آیا مردم خواهند توانست بهترین و شایسته ترین افراد را انتخاب کنند؟ بدون شک بعضی خصوصیات عمده و قبول شده وجود دارد که باید نماینده گان از آن برخوردار باشند.

قطعا متعهد بودن به منافع و ارزش های ملی ،استانی با رویکرد فرهنگی کشورمی تواند یک پدیده با اهمیت باشد، زیرا مجلس به افرادی که قضایای کشور را ملی می اندیشند نیاز دارد و چنین شخصیت ها می توانند کشور را به طرف وحدت و نجات از مشکلات کنونی سوق دهند.

داشتن تحصیلات لازم برای کاندیدا هم می تواند یک فاکتور دیگر در انتخاب نماینده گان باشد زیرا بحث روی مسایل عمده کشوری نیاز به دانش و آگاهی بیشتر دارد.
مواردی مهمی دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام رای دهی به آن توجه شود.

بدون تردید مردم نقش عمده و سرنوشت ساز در انتخابات دارند و این خود مردم هستند که با رای شان جرگه را تشکیل می دهند، پس این چنین یک حق باید به گونه درست استفاده شود.

رای دهنده گان باید از رای خود به عنوان یک محکمه استفاده کنند و با قضاوت درست و بدون در نظر داشت.

هر چند شرکت در انتخابات یک امر معنوی است و سبب رشد اسلام و تشیع می‌شود و با حضور در انتخابات یک گام عبادی برمی‌داریم که موجب خشم و قهر دشمنان می‌شود.
لازم است کاندیدا بدانند مردم هیچگاه اسیر تبلیغات نادرست نخواهند شد ،زیرا تبلیغات پررنگ تر نشانه اصلح بودن نیست ومردم گفتمان نامزد ها واهداف و خدمات و کارکرد گذشته افراد را در نظر می گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.