کد خبر : 2432
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 - 18:19
-

عامل اصلی قاچاق پرندگان شکاری در شرق کشور دستگیر شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری عامل اصلی شکار و قاچاق پرندگان شکاری در تربت جام خبر داد.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،تورج همتی ادامه داد: با شناسایی این متخلف که تبعه افغان و یکی از حرفه ای ترین قاچاقچیان پرندگان شکاری به کشورهای حوزه خلیج فارس بود و در شهرهای مرزی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری عامل اصلی شکار و قاچاق پرندگان شکاری در تربت جام خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،تورج همتی ادامه داد: با شناسایی این متخلف که تبعه افغان و یکی از حرفه ای ترین قاچاقچیان پرندگان شکاری به کشورهای حوزه خلیج فارس بود و در شهرهای مرزی شرق استان برای شکار و قاچاق پرندگان با ارزش شکاری اقدام می کرد، دستگیری وی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت تربت جام و مسئولیت فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان موضوع در دستور کار یگان محیط زیست تربت جام قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: به جهت حساسیت موضوع و اینکه متهم در قالب یک باند سازمان یافته به فعالیت می پرداخت، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان عازم منطقه شدند و پس از بررسی و هم اندیشی با فرماندهان یگان حفاظت شهرستانهای تربت جام و صالح آباد، تایباد و باخرز  با در نظر گرفتن راهکارهای مصوب، نیروهای عملیاتی برای دستگیری این سرکرده باند شکار و قاچاق وارد عمل شدند.

همتی افزود: سرانجام پس از ده شبانه روز رصد اطلاعاتی، رد پای متهم در شهر تربت جام در حالیکه قصد فروش یک بهله بالابان را به یک شهروند بوشهری داشت شناسایی شد و مامورین یگان محیط زیست تربت جام با دریافت نیابت قضایی با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان وارد مخفیگاه این باند شده و متهم را در حالیکه قصد رهاسازی پرنده را داشتند دستگیرکردند.

وی ادامه داد: با هوشیاری مامورین علاوه بر کشف یک بهله بالابان و قنداق مربوطه، سرباند قاچاق پرندگان شکاری در شرق کشور به همراه سه تن از همدستانش دستگیر  شدند.

همتی ضمن اشاره به توقیف یکدستگاه خودروی تندر و ده عدد سیم کارت بین المللی و داخلی از متخلفان گفت: سرکرده این باند در اظهارات اولیه خود به فروش ۴بهله بالابان به خریداران کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اعتراف کرد ولی  همچنان تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد . 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه گفت: یکی دیگر از مخفیگاه های این باند که در یکی از روستاهای شهرستان باخرز بود و از قبل با حضور فرمانده یگان استان و فرماندهان شهرستانهای تربت جام و تایباد شناسایی شده بود مورد بازرسی قرار گرفت  واز این مخفی گاه نیز تعداد ۶ پایه نگهداری پرندگان شکاری، کلاه و شبچه ( دام صید پرندگان شکاری ) کشف و ضبط شد.

قانونگذار برای شکار، حمل و نگهداری پرندگان شکاری از قبیل بالابان و بحری تا سه سال حبس تعیین کرده است و به لحاظ حقوقی نیز متخلف باید ششصد میلیون ریال به حساب خزانه واریز کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.