کد خبر : 22897
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 21:38

ابرپروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان مورد بهره برداری قرارگرفت+جزئیات

ابرپروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان مورد بهره برداری قرارگرفت+جزئیات
کارنامه فردا-طرح بهداشتی و درمانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان در چله خدمت و همزمان با افتتاح ۶۷۸ طرح‌ حوزه سلامت سراسر کشور افتتاح شد.

ابرپروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان مزین به نام رییس جمهور شهید دکتر رئیسی از جمله طرح‌های شاخص است که امروز با حضور سیدحیدر محمدی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، حجت الاسلام غلامحسن مهدوی نژاد امام جمعه موقت، محمد بهرامی فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان بهره برداری شد.

ابرپروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان در وسعت ۶ هزار مترمربع به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال با حضور ویدئوکنفرانسی محمد مخبر سرپرست نهاد رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور رییس سازمان غذا و دارو و مسوولان افتتاح شد.

احداث مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان در استان سمنان از سال ۱۳۹۰ کلید خورد، این مرکز دارای ۵۲ تخت بستری و بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، غربالگری سرطان، ام‌آرآی، شیمی‌درمانی سرپایی و بستری، رادیوتراپی، یددرمانی و براکی‌تراپی است.

مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان با پیگیری‌های انجام شده در دولت مردمی پیشرفته ترین تجهیزات ممکن از جمله اسپکت، سی تی سیمولاتور و شتاب دهنده پرقدرت رادیوتراپی برای راه اندازی بخش های تخصصی آن تهیه شد تا بتواند در کنار حضور نیروهای متخصص و متعهد، تسکین‌بخش آلام دردمندان باشد.

این مرکز که به نام رییس جمهور شهید دکتر رئیسی نامگذاری شد.

ستاد شبکه و مرکز بهداشت و درمان گرمسار با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال، افتتاح ششمین پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در سمنان، افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

 

بخشی از دستاوردهای علوم پزشکی سمنان در دولت سیزدهم

افزایش تعداد واحدهای فناور به ۵۴ عدد و اختراعات به ۳۰ فقره، توسعه تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشجویان، ارتقای ۱۹ درصدی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی و سیر صعودی ۳۰ درصدی مقالات علمی، از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دولت سیزدهم است.

 

در دولت سیزدهم ارتقای شاخص‌های علمی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه محقق شد، به طوری که تعداد واحدهای فناور دانشگاه از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ مورد به ۳۰ مورد افزایش یافته است و افزایش ۱۹ درصدی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی یا اچ ایندکس (h-index ) و ۳۰ درصدی تعداد مقالات ثبت شد.

در دومین سفر دولت سیزدهم نیز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ۱۰ شرکت که سه شرکت از آن ها دانش بنیان هستند، افتتاح شد که با این اقدام آینده‌ای روشن‌تر و مطلوب‌تر برای حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه پیشرو خواهیم داشت.

داروخانه های توزیع کننده داروهای خاص در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲ برابر شد. به ۲۰ داروخانه جدید در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه مجوز ارایه شد و تعداد داروخانه های ۲۵ درصد افزایش یافت. ۲ واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه فعالیت دارند و تعدادی از داروهای کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.