کد خبر : 22289
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 21:28
-

آغاز برداشت زیره سبز در سمنان

آغاز برداشت زیره سبز در سمنان

کارنامه فردا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از آغاز برداشت زیره سبز از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا ، مجید جندقیان افزود : برداشت زیره سبز از اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

جندقیان با اشاره به سطح زیر کشت زیره سبز دراین شهرستان خاطرنشان کرد: ۵۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول زیره سبز است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان متوسط عملکرد این محصول را ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: برآورد می‌شود امسال ۴۱۶ تن زیره سبز از این سطح برداشت شود.

وی اضافه کرد: محصول تولیدی علاوه بر مصرف در این استان، به استان‌ خراسان رضوی نیز ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش میزان بارندگی، تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی و خسارت به محصولات باغبانی که در سال‌های اخیر رخ داده است کشت و توسعه گیاهان دارویی کم آب بر از جمله زیره سبز در سطح اراضی این شهرستان افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان همچنین افزود: سازگاری زیره سبز در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی و امکان فرآوری به عنوان یک محصول اقتصادی از دیگر علل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

جندقیان با اشاره به اینکه محصول تولیدی زیره سبز به صورت دانه و عرق استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از دانه های این گیاه در موارد دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و همچنین در درمان افسردگی، تقویت کننده معده و کاهنده التهاب زخم استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: زیره سبز علاوه بر اینکه خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد؛ تا حدود به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

خبرنگار -آرمین پورتقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.