کد خبر : 21276
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 19:40
-

هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی به عشایر استان خراسان جنوبی تحویل شد

کارنامه فردا -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از تحویل هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی به عشایر استان خبرداد.

به گزارش کارنامه فردا ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۴۳ نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال است که ظرفیت تجمعی این نیروگاه‌ها بالغ بر هشت هزار و ۴۹۷ کیلو وات است.به گزارش ایرنا، مهدی دادگر با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی و خورشیدی ۲۶.۵ مگاوات است یادآور شد: از این میزان مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی هشت مگاوات و مجموع ظرفیت مزارع خورشیدی ۱۸.۵ مگاوات است.

مهدی دادگر افزود: پیک مصرف استان در مرداد ماه ۳۴۸ مگاوات بوده که ۱۰ درصد پیک توسط نیروگاه های خورشیدی تامین شده و این مقدار در کشور ۱.۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از تحویل هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی به عشایر استان خبر داد و افزود: نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه در حال ساخت است که ۱۰ مگاوات آن در پیک مصرف سال آینده وارد مدار می‌شود البته سرمایه گذار درخواست پرداخت تسهیلات دارد.

وی گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ متقاضی نصب پنل‌های خورشیدی در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه به شرکت توزیع برق استان معرفی شده‌اند که مکان‌های هزار و ۲۵۰ متقاضی از نظر فنی تایید و به امضای قرارداد ختم شد. از این تعداد قرارداد تاکنون ۷۵ نیروگاه پنج کیلو واتی نصب شده و ۱۷۷ نیروگاه هم در حال اجراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.