کد خبر : 21175
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 13:04
-

بخشودگی جرائم مودیان در دهه فجر

کارنامه فردا-مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به بخشودگی جرائم در دهه فجر وعده داد: مودیان حقیقی و حقوقی این استان که تا پایان بهمن ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

به گزارش کارنامه فردا،علی حسین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان افزود: درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به طور مستمر در پایان هر ماه به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، اداره کل امور عشایری و فرمانداری های استان واریز شده است.

وی از دو برابر شدن درآمد ارزش برافزوده شهرداری ها و دهیاری های استان در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۰ ماهه مدت مشابه سال قبل ۵۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب این دستگاه های خدمات رسان در استان واریز شده و به عبارتی درآمدهای این بخش در استان از رشدی بیش از دو برابری برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به سرانه شهروندان استان از محل مالیات برارزش افزوده خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان در این ۱۰ ماهه به ازای هر نفر در استان یک میلیون و ۵۷۲ هزار تومان به حساب این دستگاه ها واریز شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن ۷۷۴ هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه رقم واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها رقم قابل توجهی است گفت: ده ماهه امسال ۱۱۰۴ میلیارد تومان ، در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۸۷۸ میلیارد تومان و  واریزی به حساب شهرداری و دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰ رقمی در حدود  ۲۸۸ میلیارد تومان بوده است.

حسین پور، از دهیاری ها و شهرداری های استان خواست این درآمدها در پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شود تا مردم اثرات ناشی از مالیات برارزش افزوده را احساس کنند تا شهروندان به پرداخت به هنگام مالیات ها ترغیب شوند،

وی بر لزوم فرهنگسازی در خصوص پرداخت مالیات تاکید و تصریح کرد: مودیان باید بدانند که از محل همین درآمدهای مالیاتی است که بسیاری از خدمات آموزشی و عمومی به آنها ارائه می‌شود.

وی به درآمد جداگانه این نهادها از محل مالیات برارزش افزوده پرداخت و اظهار کرد:در ۱۰ ماهه امسال ۸۶۶ میلیارد تومان به حساب شهرداری های بیستگانه استان،۱۹۷ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها، ۲۱ میلیارد تومان به حساب فرمانداری ها و بیش از ۲۰ میلیارد تومان به حساب اداره کل امور عشایری استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به بخشودگی جرائم در دهه فجر وعده داد: مودیان حقیقی و حقوقی این استان که تا پایان بهمن ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.