کد خبر : 20449
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 17:33
-

۱۳ نفر مرتبط با دستگاه قضایی سمنان به خاطر فساد دستگیر شدند

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: مبارزه با فساد در دستگاه قضایی استان منجر به دستگیری ۱۳ نفر شد.

به گزارش کارنامه فردابه نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبداللهی روز دوشنبه افزود: با تلاش ماموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سمنان، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ۳۵۰ گزارش ارسال و تعداد ۱۳ نفر از شاغلان و مرتبطان دستگاه قضایی و سازمان های تابعه استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

وی با اشاره به عمده عناوین اتهامات این افراد گفت: عناوین مجرمانه این افراد جعل اوراق قضایی، کارچاق‌کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان ماموران دولتی، دریافت رشوه و ارتباط نامشروع بود.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: دستگاه قضایی استان داعیه‌دار صیانت است و در قبال گزارش‌های واصله بی‌تفاوت نیست و با تعامل سازنده‌ای که با دستگاه های نظارتی دارد، ارجاع و پیگیری برخورد های قانونی و بدون چشم‌پوشی و منطبق با موازین را در دستور کار دارد.

وی، نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضائیه را لازم و مهم دانست و خاطرنشان کرد: با شناسایی بسترها و فرآیندهای فسادزاد و اصلاح عناصر غافل، باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام خدشه‌دار نخواهد شد.

عبدالهی افزود: در تیرماه سال جاری مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه از جمله ماموریت های مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور بود که به دفعات مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در همین راستا دستگاه قضایی استان در برابر گزارش‌های ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون‌سازمانی بی‌اعتنا نبود و حساسیت ویژه ای را در دستور کار قرار می دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص در برابر قانون به درستی ایفا شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.