کد خبر : 20390
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 11:01
-

توسعه فرهنگ کتابخوانی، بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد

سرپرست اداره فرهنگ و ارساد اسلامی شهرستان دامغان بخش زیادی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را نتیجه بی‌توجهی به کتاب، کتابخوانی و پایین بودن سرانه مطالعه دانست.

به گزارش کارنامه فردا ، ابراهیم پورتقی در سومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهر دیباج دامغان بر ضرورت تلاش برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد..
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهر دیباج افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود و توجه به این امر مهم، جامعه را به سمت و سوی آینده‌ای روشن هدایت می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر دیباج نیز در این نشست با بیان اینکه کتاب ابزار انتقال اندیشه‌ها و افکار به نسل های آینده است، افزود: یکی از مظاهر مهم فرهنگی در هر جامعه‌ای میزان اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است.
حجت الاسلام قریب بلوک، نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: دستگاه‌هایی مانند کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند.
امینیان رئیس کتابخانه های عمومی  شهرستان دامغان  دراین نشست خواستار توجه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی برای اجرای برنامه فرهنگی در روستاهای پرجمعیت شهرستان شد و گفت: ارتقای سرانه دسترسی عموم به کتاب از وظایف مهم متولیان کتاب و کتابخوانی  است
در این نشست مقرر شد مسابقات کتابخوانی و  برنامه های فرهنگی بصورت متمرکز برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.