کد خبر : 20186
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 11:43
-

یادواره شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان معتقد است: شهادت یک مرگ تاجرانه و معامله ازلی و ابدی است.

به گزارش کارنامه فردا ،سردار عباس مطهری در یادواره شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان که هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: شهادت، یک مرگ تاجرانه و معامله ازلی و ابدی است که در این راه، خدا مشتری می‌شود و جان‌ها را در قبال فوز عظیم خریداری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: شهدا موفق‌ترین تجار عالم هستند که حیات دنیوی را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند.

وی گفت: عزت و افتخار کنونی نظام مقدس اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان سرافراز است و شهدا جان و عمرشان را به بهترین قیمت با خدا معامله کردند.

مطهری با بیان اینکه استکبارستیزی و ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شهیدان است، گفت: باید در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی با الگوگیری از این ویژگی‌ها، در حفظ ارزش‌های اسلامی کوشا باشیم.

وی با بیان این‌که دانشجو موذن جامعه است و اگر در خواب بماند، نماز امت قضا خواهد شد، افزود: دانشجو باید نسبت به مسائلی که در جامعه رخ می‌دهد، آگاه باشد. باید از آرمان‌ها و ارزش‏‌های مذهبی و فرهنگی خود دفاع کند و آن‌ها را گسترش دهد. خواب‌ و بیداری دانشجویان باعث خواب‌ و بیداری جامعه در شرایط زمانی مختلف می‌شود.

او ادامه داد: ۱۶ آذر سالروز ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان آزاده‌ای است که در مقابله با استبداد سر فرود نیاوردند و نقطه عطفی را در استقلال ملت ایران رقم زدند. امروز هم دانشجویان متعهد، آگاه، بیدار و آراسته به تقوای الهی به‌عنوان پرچم‌داران علم و آگاهی می‌توانند جهت تعالی ایران اسلامی، این مرز و بوم را به اوج اقتدار و فتح قله‌های افتخار برسانند.

مطهری گفت: امروز درگیر جنگ شناختی دشمن هستیم و دشمن با تمام ظرفیت در بحث ضربه به اعتقادها و باورهای دینی واردشده است. وقتی دشمن نمی‌تواند با تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی، انقلاب اسلامی را از پا درآورد به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی‌ رو می‌آورد که همین موضوع نشان‌دهنده ضعف و حقارت دشمنان قسم‌خورده انقلاب است.

وی با بیان این‌که دشمن با جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، افزود: در این جنگ، دشمن با دروغ و شبهه در فضای رسانه‌ای به دنبال مدیریت ادراک عمومی جامعه است. راهکار مقابله در برابر این جنگ، جهاد تبیین است، جهاد تبیین سلاح ما در مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمنان است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این آیین، گفت: شهدا ایثار و ازخودگذشتگی را به معنای واقعی، معنا بخشیدند و آن‌ها قهرمانان واقعی کشور ما هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طهماسبی با تسلیت ایام سوگواری مادر سادات، حضرت زهرا سلام الله علیها، بیان کرد: ما باید در تمام لحظه‌ها، شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم و ازخودگذشتگی و ایثار آن‌ها را سرلوحه عمل قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.