کد خبر : 20167
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 19:08
-

یادداشت هفته ؛

صنعت بیمه اعتماد و اطمینان را در بین مردم نهادینه کند

مدیر مسئول پایگاه خبری کارنامه فردا  گفت:صنعت بیمه  باید شرایطی را  ایجاد کند که تصویر آن در  ذهن و فکر مردم، اعتماد و اطمینان را نهادینه کند.

به گزارش کارنامه فردا  ،دریادداشت ابراهیم پورتقی  فعال رسانه ی و اجتماعی  به مناسبت ۱۳ آذرماه مصادف با صنعت بیمه آمده است ؛هر شهروند در گوشه و کنار ایران اگر احساس ناامنی کرد،  بیمه به عنوان یک حامی، حس خوشایند در کنار آنان بودن را تداعی کند.

صنعت بیمه  با ارائه خدمات به بیمه گذاران برای بالا بردن سهم خود نیازمند اجرای ساختارهای مناسب مبتنی بر مطالعات و انطباق با انتظارات مشتریان خود است.

در جهان رسانه ی امروز ، فناوری اطلاعات امکان سودمندی و کارآمدی اطلاعات را ممکن ساخته است.

به کارگیری فناروی اطلاعات تحول گسترده ای را در امور اداری و سیستم های اطلاعاتی صنعت ایجاد می کند، به طوری که امکان انتقال الکترونیکی داده ها، مدارک، اسناد و مکاتبات مختلف از طریق رایانه و خطوط ارتباطات مخابراتی فراهم می گردد.

بین سرمایه گذاری در این بخش و بازده شرکت های صنعتی و بهره وری نیروی انسانی ارتباط دوسویه مثبتی وجود دارد. 

توسعه بیمه با افزایش مداوم و تنوع و پوشش انواع بیمه ها برای افراد، شرکتها وجامعه، جز با توسل به روش شناسی علمی میسر نیست.

بیمه مانند سایر خدمات بازرگانی در شمول مقررات، روش ها و تصمیمات مدیریتی است ومنطقی ترین روش برخورد با آن برخورد استراتژیک است.

البته به طور کلی نظام بیمه در ایران با ضعفهایی مواجه است که از آن جمله می توان به مواردی نظیر فقدان فرهنگ بیمه اشاره نمود.

 با وجودضعف های موجود ،نظام بیمه درایران دارای فرصتهای قابلا عتنایی برای بالندگی است که می توان به تاثیر استفاده از رسانه های جمعی و فناوری و اطلاعات  برای اعتماد و اطمینان در بین مردم نهادینه کرد .

بر این باور هستیم رسانه های جمعی گذشته ازانکه خود فرهنگ غالبی را ترویج کنند ، از عناصر فرهنگ سازهستند .

نقش فرهنگ سازی در ذات یک رسانه نهفته است و از این رورسانه ها،آینه تمام و کمال فرهنگ کلی جامعه می باشند.

بین میزان آگاه سازی، برنامه های آموزشی، اطلاع رسانی و اثرگذاری رسانه های جمعی با توسعه فرهنگ بیمه رابطه معناداری وجود دارد.

همچنین تغییرات مربوط به توسعه فرهنگ بیمه  به کمک ابعاد رسانه های جمعی قابل تبیین است .

رسانه ها به عنوان موثرترین کانال برای ایجاد نگرش وباورهای نو وتوسعه انواع فرهنگ درجامعه شناخته می شوند.بیمه نیز یکی از شیوه های حمایت و پشتیبانی از افراد جامعه و دارایی های آنها وریسک پذیری در مواجه با حوادث انسانی و طبیعی است.

درنتیجه تصمیم سازان  این صنعت باید اشاعه سواد بیمه ای در راس برنامه های خود بگنجانندوسطح آن را درجامعه  با شفافیت ارتقا دهند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.