کد خبر : 20073
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 21:30
-

 استان سمنان پیشرو کشور در اقتصاد دانش بنیان است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در  برگزاری همایش سه روزه «بوت کمپ بازی سازی» در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان خبرداد.

به گزارش کارنامه فردا ؛محمد رضا صادقی با اشاره به اینکه سمنان جزء ۶ استان پیشرو کشور در اقتصاد دانش بنیان است،افزودپرداختن به مبحث اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دو اولویت مهم این استان  برشمرد.

وی افزود:بوت کمپ بازی سازی در حوزه تولید محتوا و تبلیغات، سومین اولویت ما در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال در سطح استان است.

صادقی اضافه کرد: ما در سال گذشته توانستیم رتبه نخست رشد اقتصادی بدون نفت کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد:عمده موفقیت سال گذشته ما بر پایه اقتصاد مبتنی بر نیروی انسانی کیفی بود. که طبق گزارش ها ۱۰درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت دانشجویی تشکیل می دهد.

محمدرضا صادقی خاطرنشان کرد :حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل با حدود ۲۷ درصد جمعیت استان با مراکز آموزشی از ابتدایی تا آموزش عالی سرو کار دارند و این آمار نشان می‌دهد این استان دارای جمعیت با کیفیت و دانش آموخته است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سمنان گفت: در حوزه دانش بنیان و دیجیتال مارکتینگ نیز رتبه دوم کشور را در سال گذشته بدست آوردیم و جز استان های پر توان هستیم.

وی اذعان داشت : دریا زمینه مناسبی برای توسعه اقتصاد است که استان سمنان از دریا بی بهره است، این استان به دلیل نداشتن رود دایمی برای کشاورزی نیز مناسب نیست،اما با توجه به برخورداری از سرمایه نیروی انسانی دانش آموخته، ظرفیت خوبی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

صادقی بیان کرد: در بهار سال آینده بیش از ۴۵۰ کیلومتر اجرای فیبر نوری در استان به بهره برداری خواهد رسیدوی افزود:با اجرای این مهم در دسترسی به داده ها و فناوری و ارتباطات دومین استان کشور بعد از تهران خواهیم شد و انشالله این بستر به منظور توسعه کسب و کار های مجازی و اقتصاد دیجیتال به کار گرفته می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.