کد خبر : 19952
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 19:37
-

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی خیرساز در سمنان توسط بنیاد خیریه مهد کرامت احداث می شود

 دکتر خسرو جدیدی یکی از موسسین بنیاد خیریه مهد کرامت سمنان از ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی خیر ساز در سمنان خبر داد و گفت: احداث این بیمارستان در سمنان به دلیل نداشتن مراکز تخصصی و جراحی چشم پزشکی از ضروریات است.

به گزارش کارنامه فردا ،دکتر خسرو جدیدی از موسسین بنیاد مهد کرامت سمنان به اتفاق مدیرعامل این بنیاد و نیز مدیر فنی احداث این بیمارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به تبیین اهمیت و چگونگی احداث این بیمارستان پرداخت.
پروفسور جدیدی از موسسین مهد کرامت سمنان در این نشست در تبیین اهمیت چشم گفت: ۸۰ درصد از مراحل یادگیری انسان از طریق بینایی و چشم است و ۶۰ درصد تفسیر مغز متعلق به داده های چشم می باشد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بیماری های چشمی قابل پیشگیری است ادامه داد: با احداث و راه اندازی این بیمارستان ۶۴ تختخوابی تخصصی عمده جراحی های چشم در سمنان انجام خواهد شد و بیماران استان سمنان از مراجعه به تهران و سایر استانها برای جراحی های چشمی بی نیاز می شوند.
جدیدی با بیان اینکه این بیمارستان در مراحل مختلف ساخته می شود اذعان نمود: زمان پیش بینی شده برای فعال شدن اتاق عمل این بیمارستان یک سال و نیم است و در مرحله اول تا یک سال و نیم آینده، تمامی خدمات مورد نیاز چشم پزشکی از طریق این کلینیک جراحی چشم در موسسه مهد کرامت ارائه خواهد شد.
پروفسور جدیدی، با قدردانی از مسئولین استان و شهرستان سمنان برای کمک در احداث این بیمارستان، اظهار نمود: بیمارستان تخصصی چشم پزشکی مهد کرامت با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع و با صرف هزینه ای بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در زمینی
به وسعت ۱۰ هزار مترمربع احداث می شود.
وی لازم به ذکر شد: مرحله اول این بیمارستان با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع طراحی شده است که با هزینه بیش از دو هزار میلیارد ریال با کمک خیرین احداث خواهد شد.
عباس جدیدی مدیرعامل مهد کرامت سمنان نیز در این نشست خبری با اشاره به فعالیت های چشم پزشکی این بنیاد بیان کرد: بیش از دو هزار ویزیت و نیز بیش از ۲۰۰ عمل جراحی چشم از جمله خدمات موسسه مهد کرامت می باشد.
وی با تاکید بر خیریه بودن فعالیت های مهد کرامت از مردم و خیرین خواست تا در اجرای این پروژه مهم و ساخت بیمارستان تخصصی با کمک های خود این بنیاد را یاری دهند.
در ادامه مدیر فنی احداث این بیمارستان نیز در این نشست به تشریح مختصات فنی و بخش های آن پرداخت و گفت: در احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی مهد کرامت سمنان از استانداردهای لازم در ساخت این بیمارستانها استفاده خواهد شد.
خاطر نشان می شود؛ عملیات احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی در سمنان همزمان با ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی( ص) آغاز شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.