کد خبر : 19226
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 10:22
-

سفرهای کاروان خدمت، تکمیل امید و اعتمادبه مردم است

مدیر مسئول پایگاه خبری کارنامه فردا گفت :رعایت حقوق ارباب رجوع جزو برنامه های تحول در نظام اداری کشور است و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای آن در حوزه کاری خود اهتمام جدی داشته باشند.

دریادداشت ابراهیم پورتقی آمده است ،آثار عملکرد ارتباط مسوولین با مردم باید به طور مستقیم در شکل گیری افکار عموم تاثیرگذار است، بنابراین با ظرافت و دقت نظر کاملی، لوای کارمندی را بر تن داشته باشند .

ضمن تشکر از اقدام جهادی فرماندار سوادکوه شمالی در بررسی مسائل و مشکلات مردم در عرصه میدان باید قرار گاه پیشرفت را ایجاد تا دوایر دولتی در شهرستان دچار روزمرگی نشوند بلکه با نقش آفرینی موثر خود موجب شویم تا مردم شاهد پویایی و کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان  عینا مشاهده نمایند .

حال در غالب کاروان خدمت در محله طلای سبز  زیولا  به  بررسی مشکلات شهروندان پرداختید، امیدواریم درایت و یک اقدام  همگانی به درخواست به حق مردم در کمترین فرصت در تقویم روز شما به عمل تبدیل شود .

همانطور که از این اقدام شایسته جنابعالی عرض کردم دردیدار چهره به چهره با مردم و گوش سپردن به حرف‌ها و درخواست‌های شهروندان بهترین روش برای اعتماد سازی و نیز بررسی مشکلات آنان بدون واسطه است.

بدانیدتکریم ارباب رجوع  و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و حل مشکلات آنان از اولویت‌های کاری آن فرمانداری است،و این  این حق قانونی مردم است که بتوانند با مسئولان ارتباط مستقیم داشته باشند و از نزدیک معضلات و مشکلات خود را مطرح کنند.

همانطور تاکیدداشتید بر حضور روسای ادارات در همراهی این نشست به نظر می رسد آشنایی با مسائل و مشکلات مردم می‌تواند مدیران را برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در حوزه‌های مختلف حتی یکبار به این محله حضور پیدا نکردند این ملاقات های  عمومی مردم با مسئولان، روند خدمت‌رسانی را تسهیل و به فرآیند حل مشکلات شتاب می‌بخشد.

یکی از عوامل رضایت مردم از  فرماندار شهرستان بر عکس دیگر مسئولان وقتی می‌خواهند با ارباب رجوع صحبت و در راستای رفع مشکلاتش راهکار ارائه دهند، به جای نشستن در پشت میز مسئولیتی خود، در کنار مردم بنشیند.

 حال که مشکلات مردم با فهیم زیولا با موضوعات ضعف ولتاژ برق ، اصلاح عبور پدافندی سرتپه به زیولا، ایجاد  دسترسی مسیر رودخانه تلار، فعال سازی کارخانه کیک زیولا ومرمت پل ارتباطی مسیرکار خانه اشباع وتکمیل زیرساخت زمین فوتبال مطرح کردند ،لازم است تا مدیران شهرستانی بصورت هردو هفته طی یک جدول زمان بندی پیشرفت مسائل اجرایی تا حصول نتیجه اعلام کنند.

قطعا حضور بی‌واسطه فرماندار به همراه شورای تأمین و رؤسای ادارات در میان مردم آثار خیلی خوبی دارد اما کافی نیست؛ مسؤولان باید بتوانند مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخش‌های مختلف جلب کنند، باید با برنامه‌ریزی مردم را چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی چه در زمینه‌های سیاسی، شریک و همراه کرده و از فکر و نظر مردم استفاده کنند چراکه پیشنهاد و نظرات مردمی کارگشا خواهد بود.

با توجه به قابلیت و ظرفیت های  بسیار زیادی  در شیرگاه وجود دارد، اجرای طرح جامع گردشگری در شهرستان سوادکوه شمالی  می تواند  رشد متوازن گردشگری در منطقه ها مختلف شیرگاه  فراهم آورد   و این در حالی است که حداقل در چند ساله  گذشته با حمایت بخش خصوصی و دولت بویژه مسئولان استان و شهرستان، زیرساخت های مناسبی در حوزه های اقامت و خدمات رسانی به گردشگران در این شهرستان ایجاد شده، با این وصف به نظر می رسد توسعه گردشگری در گام نخست عمدتاً در منطقه ها شهری این شهرستان کمتر اجرا شده و عمل به منطقه ها روستایی این شهرستان کمتر توجه شده است، با این وصف به نظر می رسد در صورتیکه سیاست کلی کشور و استان براساس توسعه مالی و فرهنگی بر مبنای گردشگری استمرار یابد، می توان با تکیه بر منطقه ها روستایی  به این مهم دست یافت.

شهرستان سوادکوه دارای ظرفیت های فراوانی است که می تواند گفت تا به امروز از تمام ظرفیت های این شهرستان برای توسعه گردشگری استفاده نشده است و روستاهای این شهرستان نیز از این امر مستثنی نبوده و متأسفانه تا به امروز گام جدی برای توسعه گردشگری روستایی در این شهرستان برداشته نشده است.

 

به جرات میتوان گفت که محله های  شیرگاه الخصوص زیولا  یکی از مهمترین مراکز توسعه گردشگری بشمار می آیند ،که  فرایند این نکته می تواند تأثیر به سزایی در اقتصاد پایدار و رشد روستاها بویژه روستاهای محروم داشته باشد و بعلاوه موجب تنوع در ارائه بسته های سفر و توزیع مناسب سفر به گردشگران و علاقمندان می گردد، لذا با توجه به قابلیت های این شهرستان از منظر معماری، صنایع دستی آداب و رسوم، در این منطقه ها نباید گردشگری صرفاً به منطقه ها شهری محدود گردد و این در حالی است که در کنار تنوع فرهنگی، معماری و منظر روستاها نیز می تواند به خوبی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری محلی بشمار می رود

درپایان پیشنهاد می گرد قبل از حضور در محله و روستاها  کارهای کارشناسی توسط متخصصان، رؤسای ادارات و دستگاه‌ها و صاحب‌نظران انجام شود  و چالش‌ها و نظام مسائل هر منطقه دسته‌بندی، اولویت‌بندی و بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه ، تصمیم‌گیری ودرنهایت با حضور میدانی و گفت‌وگوی رودررو با مردم، دستورهای ویژه صادر نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.