کد خبر : 18749
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 13:32
-

انطباق تولیدات استان سمنان با استانداردهای ملی طی یکهزار و ۴۱۸ بازدید بررسی شد

سرپرست اداره کل استاندارد استاندارد استان سمنان گفت: بیش از یکهزار و ۴۱۸ بازدید فنی از واحدهای تولیدی استان به وسیله کارشناسان این اداره‌کل به منظور بررسی کیفیت محصولات تولیدی و انطباق با استانداردهای ملی انجام شد.

به گزارش کارنامه فردا ،مجید حیدریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت : بازدید فنی از واحدهای تولیدی به منظور صدور یا تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد و نیز نظارت بر تولیدات، حداقل ۲بار در سال، انجام می شود که طی آن مراحل تولید محصول جهت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه مورد پایش قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: بیشترین بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۱ در صنعت غذایی، کشاورزی و صنعت ساختمانی و معدنی استان سمنان انجام شد.

وی یادآور شد: با انجام بازدیدهای منظم دوره ای که به وسیله کارشناسان استاندارد از واحدهای مشمول استاندارد اجباری یا تشویقی در استان سمنان صورت می گیرد، هموطنان می توانند محصولات ایرانی دارای کیفیت و نشان استاندارد را با اطمینان خریداری کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: بر اساس ماده ۱۹ قانون توسعه و تقویت نظام استانداردسازی، کارشناسان این سازمان مجاز به بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمان‌های مختلف از خط تولید و انبار هستند تا به این منظور نظارت بر واحدهای تولیدی و در نتیجه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را اجرا کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.