کد خبر : 18393
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 14:00
-

هر فکر و ایده و گفتار و کردار صالح و شایسته ای که در جهت برگزاری مراسم نیمه شعبان انجام دهیم

ابراهیم پورتقی سیدی، فعال فرهنگی و رسانه ای گفت:هر فکر و ایده و گفتار و کردار صالح و شایسته ای که در جهت برگزاری مراسم نیمه شعبان انجام دهیم.حتی بعد از مرگ ما نیز به حساب ما نوشته خواهد شد.

به گزارش کارنامه فردا،این یاداشت آمده،با نزدیک شدن به جشن های نیمه شعبان چند پیشنهاد جهت بهتر برگزار شدن این جشن ها تقدیم مردم عزیز می کنم .

توصیه من به همشهریان عزیز تغییر در شیوه نذری دادن است ‌.به صورتیکه خروجی این نذری برای ما باقی صالحات نیز داشته باشد.
متاسفانه پخش نذری شربت هیچ خروجی جز کثیف کردن سطح شهر و به زحمت انداختن پاکبانهای عزیز ،ایجاد ترافیک گسترده در سطح شهر و سرویس های بهداشتی ندارد!!
بنابراین چند
پیشنهادات جهت تغییر در نحوه توزیع نذری خدمتتان عرض می کنم۱_نذر کتاب ..ما با دادن کتاب بجای شربت می توانیم .باعث تغییرات گسترده فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه شویم ..و مسلما ثواب این تغییرات مثبت از ثواب دادن شربت بیشتر اگر نباشد ‌کمتر نیست..و اثر آن تا سالها بعد از مرگ ما نیز به حساب ما نوشته خواهد شد.

۲_با توجه به زلزله  اخیر ، کمک به زلزله  زدگان و اختصاص مبلغ نذورات به این امر خداپسندانه می تواند قلب امام زمان را از ما خشنود کند.فقط باید کمی به نتیجه شربت خوردن خودمان و کمک کردن به زلزله زگان  فکر کنیم.‌مسلما هر فرهیخته و صاحب اندیشه ای ِ لذت شاد کردن هموطنانمان را با ِهیچ لذتی عوض نخواهد کرد…

۳_ایده هدیه هر شهروند  یک نهال گل رز به امام‌زمان بجای پخش شربت
با این طرح همه ما جای خوردن شربت و کثیف کردن خیابانها یک بوته نهال گل رز به جنگل قائم به نام امام زمان علیه السلام هدیه می کنیم.
و باعث شادی مضاعف از جشن های نیمه شعبان خواهیم شد.شور و نشاط از این همدلی تاثیری بیشتر از خوردن شربت و گیر افتادن در ترافیک های شلوغ این ایام خواهد داشت.

۴_ایجاد ایستگاه های صلواتی با پخش آهنگهای شاد و امید بخش و هدیه گل به هم شهریان
۵_اهدا خون که خوشبختانه این نذر در بین بسیاری از هموطنان نهادینه شده است

تغییر نذورات به سمت کارهای عام المنفعه و خداپسندانه و باقیات صالحات.
امام صادق (ع)فرمود:شش خصلت است که مومن بعد از مردن از آنها بهره مند می گردد۱.فرزند صالح۲.قرآنی که به یادگار گذاشته و پس از مرگش خوانده شود ۳.درختی که غرس کرده۴.آبی که به جریان انداخته.۵چاه آبی که حفر کرده.۶ روش نیکویی که پس از مرگش مردم به آن عمل کنن
بحار الانوار جلد۶۸ص۲۵۷

اگر ما به همین حدیث امام صادق علیه السلام عمل کنیم .و روش نیکویی از خود در نیمه شعبان برای مردم شهرمان و حتی کشورمان به عنوان الگو به یادگار بگذاریم.
این‌عمل صالح نزد خداوند محفوظ می ماند .و باعث اجر عظیم از جانب پروردگار می شود

هر فکر و ایده و گفتار و کردار صالح و شایسته ای که در جهت برگزاری مراسم نیمه شعبان انجام دهیم.حتی بعد از مرگ ما نیز به حساب ما نوشته خواهد شد.

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:وقتی بنی آدم می گیرد. دفتر عملش بسته می شود.مگر در سه مورد..۱-صدقه جاریه مانند کاشت درخت و تاسیس کتابخانه عمومی و کار خیری که برای چندین سال باقی می ماند۲_علمی که از آن استفاده شود.۳_فرزند صالحی که برایش دعا کند.

کاش می شد برای کثیف نشدن خیابان ها از لیوان های یک بار مصرف کاری کرد..
کاش به مناسبت نیمه شعبان با اهدا نهال گل رز به جنگل قائم که با نام امام زمان مزین شده ..‌جشنی به یاد ماندنی و تاریخی برگزار می کردیم

توصیه من به مردم عزیزدر نیمه شعبان عمل به احادیث ائمه اطهار است ..و بدانند که با این کار قلب امام زمان علیه السلام از ما شاد تر خواهد شد .و دعای خیر و برکت این بزرگوار شامل حال ما خواهد شد..و زمینه تعجیل در فرج این امام عزیز با اعمال نیک ما فراهم خواهد شد..
الهم عجل لولیک الفرج

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.